دوئل‌های کلیدی تراکتور و سپاهان؛ چشم در برابر چشم

دوئل‌های کلیدی تراکتور و سپاهان؛ چشم در برابر چشم

پایگاه خبری فوتبالی - کمتر از 7 ساعت دیگر، سال فوتبالی 1403 با رویارویی مهیج تراکتور و سپاهان تحویل می‌شود. 

به گزارش فوتبالی، دیداری که هم برای دو تیم و هم برای استقلال و پرسپولیس، اهمیت زیادی دارد. تیمی برنده این بازی شده و با دست پر و 3 امتیاز کامل زمین را ترک می‌کند که نیری انسانی بهتر و بهینه‌ترینی داشته باشد؛ مردانی که هم کار خودشان را به بهترین شکل ممکن انجام بدهند و هم از پس بازیکن روبروی‌شان در تیم رقیب به خوبی بربیایند.

* مهدی شیری VS رضا شکاری

  محرومیت نعمتی، شیری را وارد ترکیب اصلی تراکتور کرد و او هم توانست ضمن حفظ قدرت فاز هجومی، کمی به اقتدار دفاعی در سمت راست اضافه کند. 

  بازگشت شکاری به ترکیب اصلی سپاهان همراه شد با پایان سریال باخت‌های پشت سر هم. او در هر دو بازی قبلی تیمش قبل از دقیقه 10 گل زده و همه شوتهایش به تور رسیده است. 

* شجاع خلیل‌زاده VS شهریار مغانلو

  خلیل‌زاده، رهبر خط دفاعی تراکتور است و سابقه‌اش نشان می‌دهد اگر عصبانی نشود، می‌تواند هر مهاجمی را مهار کرده و فاز هجومی رقیب را به دردسر جدی بیاندازد.

  مغانلو توانسته با زدن 10 گل، جایگاهش در صدر جدول گلزنان را تثبیت کند. پای چپ هنرمند او، قادر است هر دروازه‌ای را روی پاشنه بچرخاند.

* رامین رضاییان VS محمد نادری

  بدون تردید، رضاییان در بهترین فرم فوتبالی‌اش قرار دارد. بازیکنی که خوب گل می‌زند، سرعت بالایی دارد، پاسوری قابل و هنرمند در زدن ضربات آزاد هم هست.

  سمت چپ تراکتور هنوز به استاندارد لازم نرسیده ولی می‌توان اعتراف کرد که نادری، بهینه‌ترین گزینه برای بازی در آن است چراکه می‌تواند بین دفاع و حمله، تعادل ایجاد کند.

* ریکاردو آلوز VS امید نورافکن

  بهترین پاسور این فصل و مهندسی که از روز حضور در ایران، هافبک بازیساز را به بهترین شکل ممکن معنی کرده است. همه توپ‌های مرکز زمین در تراکتور به آلوز ختم می‌شود.

  نورافکن، ویژه‌ترین هافبک فوتبال ایران است. هافبکی که دوندگی بالایی دارد، برای جنگیدن هرگز کم نمی‌آورد و البته در فاز هجومی هم تواناست و هم گلزن.

* رحمان جعفری VS محمد دانشگر

  4 گل در 5 بازی یعنی رحمان جعفری همان گمشده‌ای است که تراکتور سالها در خط حمله به دنبالش بود. جعفری روی زمین و هوا، توانایی لازم برای گل کردن توپ‌ها را دارد.

  مدافع‌ترین مدافع سپاهان، محمد دانشگر است که اگر روز خوبش باشد، کمتر مهاجمی می‌تواند مغلوبش کند ولی اگر روی فرم نباشد، خودش خطرناک‌ترین مهره برای دروازه سپاهان است.

* رضا اسدی VS مهدی حسینی

  زمان برد تا خمز بالاخره به حسینی اعتماد کرد و او هم به بهترین شکل ممکن جواب مرد اسپانیایی را داد. حسینی به طرز عجیبی در همه جای زمین دیده می‌شود.

  رضا اسدی در همین تراکتور، پوست انداخت و تبدیل به یک ماشین گلزنی شد. او، مرد اصلی فاز دوم هجوم سپاهان است و استاد جایگیری در مکان‌هایی که کسی حواسش نیست.

* ترکیب احتمالی

  تراکتور: حسین پورحمیدی، مهدی شیری، عارف آغاسی، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، صفا هادی، ریکاردو آلوز، مهدی حسینی، میلوش دلتیچ، امیرحسین حسین‌زاده و رحمان جعفری

  سپاهان: پیام نیازمند، رامین رضاییان، سیاوش یزدانی، محمد دانشگر، میلاد زکی‌پور، محمد کریمی، برایان دابو، امید نورافکن، رضا اسدی، رضا شکاری و شهریار مغانلو

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی