جنگ بقا در لیگ برتر فوتبال زنان؛ داغ تر از همیشه

جنگ بقا در لیگ برتر فوتبال زنان؛ داغ تر از همیشه

پایگاه خبری فوتبالی- هفته های پایانی لیگ برتر فوتبال زنان برای تیم های انتهای جدول بسیار حساس شده است و در نهایت باید دید کدام تیم ها به لیگ دسته یک سقوط خواهند کرد.

به گزارش فوتبالی، هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال زنان در حالی امشب آغاز می شود که با عدم حضور پالایش گاز مقابل خاتون بم قهرمانی این تیم مسجل شد. اما در پایین جدول رقابت همچنان داغ است و سه تیم در تلاشند تا از سقوط به لیگ پایین تر فرار کنند.

کانی کردستان، فرا ایساتیس کران فارس و آوا تهران سه تیم انتهای جدول هستند که دو بازی فوق حساس در انتظار آن هاست.

ابتدا به آوا می پردازیم؛

تیمی که با اسپانسری خوب بعد از سال ها خیال تهرانی ها را بابت یک تیم مدعی راحت کرد. این تیم با شادی رضایی شروع کرد اما این مربی در نیم فصل و فقط با ۲ امتیاز جای خود را به مهناز امیر شقاقی داد. شقاقی هم همراه این تیم ۴ امتیاز گرفت تا آوا با ۶ امتیاز در قعر جدول قرار بگیرد. آوایی ها برای فرار از سقوط باید حداقل ۴ امتیاز از ۶ امتیاز ممکن در دو هفته آخر را کسب کنند. البته این در حالتی است که فرا ایساتیس و کانی هم در دو بازی آینده شکست بخورند.

فرا ایساتیس کران اما شرایط عجیبی دارد؛

همه کاره این تیم پروانه کران خسروی است. او پارسال به هر شکلی بود این تیم را در لیگ برتر نگه داشت اما امسال اوضاع به شدت برای او سخت شده است. خصوصا که تیمش در دو هفته پایانی باید به مصاف تیم های دوم و اول جدول برود. فرا ایساتیس در جدول هشت امتیاز دارد و حداقل از دو بازی آینده باید ۲ امتیاز بگیرد تا در صورت عدم نتیجه گیری کانی در لیگ برتر باقی بماند.

اما بهترین شرایط را در بین تیم های پایین جدول کانی کردستان دارد. شرمین رحمتی مدیر کانی سال هاست تلاش می کند کردستان در لیگ برتر فوتبال زنان باقی بماند و‌ نماینده داشته باشد که البته این کار را هر فصل به بهترین شکل انجام می دهد. داستان این فصل اما متفاوت تر از همیشه است؛ کانی در شرایطی پای به لیگ برتر گذاشت که اسپانسری نداشت و شخصی اداره می شد. آن ها ابتدای فصل برای مربیگری به سراغ فاطمه کهریزی رفتند اما این مربی پس از ۳ هفته و کسب ۳ امتیاز این تیم را ترک کرد. پس از آن پگاه نوری و معصومه جهانچی به سنندج رفتند تا این تیم را هدایت کنند. این دو مربی هم پس از چند هفته و کسب ۲ امتیاز با سنندجی ها خداحافظی کردند تا شرمین رحمتی و فاطمه صادقی خودشان دست به کار شوند و تیم را تا انتهای فصل هدایت کنند. با حضور این دو مربی که از مدیران تیم هم به حساب می آیند، کانی ۴ امتیاز دیگر هم گرفت تا با ۹ امتیاز وضعیتش در انتهای جدول بهتر شود. کانی برای ماندن در لیگ ‌وضعیت بهتری نسبت به فرا ایساتیس و آوا دارد.

بازی های پیش روی ۳ تیم:

کانی کردستان- سپاهان اصفهان

پالایش گاز ایلام- کانی کردستان

ملوان انزلی- فرا ایساتیس فارس

فرا ایساتیس فارس- خاتون بم

نماینده البرز- آوا تهران

آوا تهران- ملوان انزلی

۶۰۰۱