حسینی: مصدومیت‌ جلوی پیشرفتم را گرفت/وزنه‌برداری بانوان وارد ایستگاه موفقیت شده است

حسینی: مصدومیت‌ جلوی پیشرفتم را گرفت/وزنه‌برداری بانوان وارد ایستگاه موفقیت شده است

پایگاه خبری فوتبالی- ملی‌پوش وزنه‌برداری بانوان گفت: در ادامه ورزش حرفه‌ای در سال گذشته مصدومیت‌ها جلوی پیشرفتم را گرفت.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، الهام حسینی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره شرایط وزنه‌برداری بانوان در سال گذشته، اظهار کرد: برای وزنه‌برداری بانوان سال خوبی بود و بچه‌های ما در این سال در مسابقات نوجوانان و جوانان آسیا مدال گرفتند و خوش درخشیدند. رکوردها خیلی خوب شده و تیم قدرتمندی در رده پایه داریم و امیدوارم آینده‌سازان رده بزرگسالان باشند. زمانی که با آنها تمرین می‌کردم واقعا لذت بردم زیرا خیلی خوب پیشرفت کردند. اگر در سال‌های آتی به همین روند ادامه دهیم تیم خیلی خوبی خواهیم داشت.

۱۴۰۲ خوب برایم شروع شد

وی افزود: ۱۴۰۲ برایم خوب شروع شد زیرا در مسابقات قهرمانی آسیا در کره‌جنوبی رکوردهای خوبی را ثبت کردم و برای کسب سهمیه امیدوارکننده بود. در ادامه ورزش حرفه‌ای مصدومیت‌ها جلوی پیشرفتم را گرفت. آسیب دیدگی مقداری جلوی من را گرفت و متوقف شدم.

دارنده مدال طلای قهرمانی آسیا عنوان کرد: در کل هیچ اتفاقی را برای وزنه‌برداری زنان خوب یا بد نمی‌دانم یا نمی‌گویم یک جا خوش شانس یا بدشانس بودم و اعتقاد دارم همواره باید تلاش کرد.

حسینی: مصدومیت‌ جلوی پیشرفتم را گرفت/وزنه‌برداری بانوان وارد ایستگاه موفقیت شده است

مصدومیت کمرم جلوی کارم را گرفت

وی یادآور شد: در مسابقات قهرمانی آسیا کره‌جنوبی به خوبی پیش رفتم و آمادگی بدنی خوبی داشتم و بعد از آن متوجه نشدم که مصدومیت ناگهانی در کمرم به وجود آمده است. در واقع این درد قبلا بوده و به یکباره به اوج رسید و جلوی تمریناتم و حضور در مسابقات را گرفت. در مسابقات جهانی عربستان همزمان با فیزیوتراپی سعی کردم تا خودم را به مسابقات برسانم و تا ۹۰ درصد به آمادگی رسیدم اما بازی‌های آسیایی هانگژو نزدیک بود و فرصت نشد تا ریکاوری کنم و در این بازی‌ها نتوانستم وزنه بزنم و در نهایت این رقابت‌ها را از دست دادم.

حسینی اضافه کرد: همچنان منتظر بودم تا کمرم بهتر شود تا با انجام حرکات اصلاحی و در نهایت کورتون به مهره‌های کمرم تزریق کردم تا التهاب دیسک کمرم کم شود. هرچند زدن کورتون عوارض دارد و عضله‌ها ضعیف می‌شود و تا ۱۰ روز نمی‌توانید تمرین کنید.

وی خاطرنشان کرد: اتفاق ناخوشایند سال گذشته مصدومیت کمرم بود زیرا من در مسیر خوبی بودم. در وزنه‌برداری عددها و رکوردها صحبت می‌کنند و اگر بخواهم حرفی برای گفتن داشته باشم باید رکوردی را که در کره‌جنوبی ثبت کردم را تکرار می‌کردم. فرصت کمی هم تا مسابقات جهانی تایلند یعنی آخرین گزینشی المپیک داریم و با تمام توان می‌جنگم و هرچیزی که خدا بخواهد می‌شود.

این مصاحبه عیدانه در حالی اواخر سال گذشته انجام شد که ۹ فروردین و با تصمیم کادر فنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان، الهام حسینی به مسابقات جام جهانی وزنه‌برداری در پوکت تایلند اعزام نخواهد شد.

کوروش باقری با تایید این خبر گفت: حسینی در آخرین رکوردگیری که امروز انجام شد با رکوردهای مورد نظر برای کسب سهمیه المپیک پاریس فاصله داشت و به همین خاطر تصمیم گرفتیم به پوکت اعزام نشود. البته حسینی بعد از آسیب دیدگی تلاش زیادی کرد تا دوباره به اوج آمادگی برگردد اما زمان کوتاه بود و بیشتر از این هم نمی نشد او را تحت فشار سنگین تمرینات قرار داد.

مسئول مالی فدراسیون دلش برایم سوخت

ملی‌پوش وزنه‌برداری زنان عنوان کرد: یکی از خاطراتی که سال گذشته داشتم این بود که به حدی به فیزیوتراپی می‌رفتم که مسئول مالی وقت که الان در فدراسیون نیست برایم عکسی فرستاده بود که در آن نوشته بود فیزیوتراپی برای ورزشکاران رایگان است. تصور می‌کنم که دلش برایم سوخته بود و واقعا از ته دلم خندیدم که چقدر این موضوع روزمره زندگی من شده است.

وی اظهار کرد: حسم به آینده خیلی خوب است و معتقدم واقعیت زندگی این است که باید بعد از دشواری آسانی باشد و رنج تمام نمی‌شود اما بعد از پایان هر رنجی شادی هست. ۱۴۰۲ سال خوبی بود و همانطور که در ۱۴۰۱ سال درخشانی داشتیم اما ۱۴۰۲ سال متفاوتی بود و امیدوارم ۱۴۰۳ سال خوبی باشد.

حسینی گفت: ۱۴۰۲ برای بانوان وزنه‌بردار مانند قطاری بود که روی ریل اصلی افتاده بود و در ۱۴۰۳ این قطار کم کم وارد ایستگاه‌های موفقیت می‌شود.

1999