مقایسه سپاهان و تراکتور؛ برخورد نزدیک

مقایسه سپاهان و تراکتور؛ برخورد نزدیک

پایگاه خبری فوتبالی- رویارویی عقب‌افتاده تراکتور و سپاهان از هفته شانزدهم، قرار است افتتاحیه فوتبالی سال 1403 باشد.

به گزارش فوتبالی، مقایسه این دو تیم در فاکتورهای مختلف، از یک نبرد بسیار نزدیک حکایت دارد: تیمهای اول و دوم لیگ از نظر گل زده و تیمهای سوم و چهارم فصل از نظر گل خورده.

* فاز دفاعی

کفه ترازو به سود تراکتور، سنگینی می‌کند. آنها تا اینجای فصل 15 گل خورده‌اند که آماری است فقط ضعیف‌تر از استقلال (10) و پرسپولیس (13). دروازه سپاهان در 19 بازی قبلی، 20 بار باز شده است که آنها را تبدیل می‌کند به ضعیف‌ترین خط دفاع بین 6 تیم اول جدول. این تفاوت 5 گله، تراکتور را سومین و سپاهان را چهارمین خطوط دفاع برتر فصل کرده است.

* فاز هجومی

رویارویی بهترین خطوط حمله لیگ 23 را در تبریز شاهد خواهیم بود. سپاهان با زدن 40 گل صاحب بهترین خط حمله فصل است و تراکتور با زدن 30 گل فقط آماری کمتر از سپاهان دارد. سپاهان در 19 بازی این فصل فقط 3 بار موفق به زدن گل نشده است: آلومینیوم و شمس‌آذر در دور رفت و استقلال در بازی برگشت. این عدد برای تراکتور، 5 است: ذوب‌آهن، پرسپولیس، ملوان و استقلال در دور رفت و پرسپولیس در دور برگشت.

* گلزن

صدر جدول گلزنان متعلق است به 2 بازیکن سپاهان. شهریار مغانلو و رضا اسدی، هرکدام در این فصل 10 گل زده‌اند که می‌شود 50 درصد گلهای زده سپاهان. تراکتور هم، سومین گلزن برتر فصل را در ترکیب دارد: رحمان جعفری. او تا اینجای لیگ 23، توانسته 9 گل بزند که 5 گل با پیراهن شمس‌آذر بوده است. زدن 4 گل در 5 بازی با پیراهن تراکتور اما آمار درخشانی محسوب می‌شود.

* گلساز

اینجا قصه برعکس آیتم قبلی است. در حضور ریکاردو آلوز، کمتر باید به نفر دیگری برای حضور در صدر جدول پاسورهای گل فکر کرد. مغز متفکر تراکتور در 20 بازی این فصل، 8 پاس گل داده است. دست سپاهان اما اصلا خالی نیست و آنها رامین رضاییان را در ترکیب دارند که 5 پاس گل به نامش ثبت شده است. زردهای اصفهانی، مردانی با 3 پاس گل هم به وفور در ترکیب دارند: رضا اسدی، آریا یوسفی، شهریار مغانلو و فرشاد احمدزاده.

* کلین‌شیت

حسین پورحمیدی فصل را برابر همین سپاهان به بدترین شکل ممکن استارت زد ولی توانسته 12 بازی را با بسته نگه داشتن دروازه ترک کند. در این آیتم، او فقط آماری کمتر از حسین حسینی دارد. در سمت مقابل اما اوضاع سپاهان اصلا خوب نیست. پیام نیازمند تنها موفق به ثبت 4 کلین‌شیت شده و سپاهان هم در 5 تا از 19 بازی‌اش را بدون خوردن گل، ترک کرده است.

* روی نیمکت

پنجاهمین حضور ژوزه مورایس روی نیمکت سپاهان در لیگ برتر مصادف شده با چهلمین سرمربیگری پاکو خمز در این بازیها. مرد پرتغالی از 49 بازی قبلی‌اش توانسته 102 امتیاز بگیرد که فقط آماری است ضعیف‌تر از فرهاد مجیدی (مجیدی در 48 بازی مرز 100+ امتیاز در تاریخ لیگ برتر رد کرد که این عدد برای مورایس، 49 بازی است). خمز از 39 سرمربی قبلی‌اش 75 امتیاز کسب کرده است. تفاوت معدل امتیازگیری این دو نفر تنها 0.16 است که کفه ترازو را به سمت مورایس سنگین‌تر می‌کند.

* تفکیک نتایج

تراکتور، تیم سوم جدول بازیهای خانگی است با گرفتن 21 امتیاز از 9 میزبانی. این آمار فقط ضعیف‌تر از استقلال (28 امتیاز از 10 بازی) و پرسپولیس (27 امتیاز از 11 بازی) است. سپاهان در جدول بازیهای خارج از خانه فقط معدل امتیازگیری کمتری نسبت به همشهری دارد. آنها به طور متوسط از هر مهمانی صاحب 1.78 امتیاز شده‌اند: 16 امتیاز از 9 بازی بیرون از خانه. 

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی

7474