بارسلونا چگونه از بحران اقتصادی خارج می‌شود؟

بارسلونا چگونه از بحران اقتصادی خارج می‌شود؟

پایگاه خبری فوتبالی- بارسلونا چند فصلی است که با مشکلات مالی زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند و باید دید مدیران باشگاه برای حل این معضل چه اقداماتی انجام خواهند داد.

به گزارش فوتبالی، پس از دوران ویروس کرونا باشگاه بارسلونا آسیب جدی‌ای از لحاظ اقتصادی خورد. در چند فصل اخیر آن‌ها همواره با مشکلات مالی زیادی روبه‌رو بودند و این مشکلات همچنان پابرجا باقی مانده و باید دید بالاخره بارسلونا می‌تواند از این بحران رهایی پیدا کند یا خیر؟

خوان لاپورتا و تیم مدیریتی در تابستان 2022 بخشی از دارایی‌های باشگاه را به فروش رساندند و از این طریق توانستند چند بازیکن به خدمت بگیرند؛ اما این راهکار هم برای برنامه‌های بلندمدت مناسب نبود و جواب نداد.

به نقل از نشریه اسپورت اسپانیا، بارسلونا می‌داند که در واقعیت، هیچ رازی جز فروش بازیکنان با قیمت بالا، یافتن قراردادهای اسپانسری جدید یا خلاص شدن از شر دارایی‌ها برای کسب درآمد وجود ندارد. در روزهای اخیر، بارسا تماس‌های مستقیمی با خاویر تباس، ریاست لالیگا برقرار کرده است تا بداند چه فضایی برای فرپلی مالی دارد.

بارسا مطمئن است که لالیگا در تابستان آینده برخی از قوانین را انعطاف‌پذیرتر خواهد کرد، که کافی نیست اما به شرایط باشگاه کمک خواهد کرد. نه تنها بارسا در پیروی از قوانین فرپلی مالی مشکل دارد، بلکه بسیاری از تیم‌های دیگر نیز منتظرند که تباس و لالیگا کمی قوانین مالی را منعطف‌تر کنند. در بارسا حساب می‌کنند که لالیگا در برخی جنبه‌ها کمک خواهد کرد، اما در عین حال کارهای زیادی وجود دارد که باید انجام شود.

آن‌ها از حالا در اندیشه فروش چند بازیکن خود هستند که باید دید در نهایت کدام بازیکن به فروش می‌رسد.

1428