گزارش آماری/ بررسی عملکرد برترین لژیونر های فوتبال ایران به انتخاب یک برنامه تلویزیونی

گزارش آماری/ بررسی عملکرد برترین لژیونر های فوتبال ایران به انتخاب یک برنامه تلویزیونی

پایگاه خبری فوتبالی- براساس نظرسنجی مردمی در برنامه نوروز فوتبالی شبکه ورزش سیما، مهدی قایدی و بر اساس نظر کارشناسان این برنامه، مهدی طارمی برترین لژیونر سال گذشته فوتبال ایران لقب گرفتند.

به گزارش فوتبالی، مهدی قایدی وینگر 25 ساله شاغل در لیگ امارات، در سال گذشته در 24 مسابقه این تیم حاضر بوده که در مجموع 9 گل زده و 3 پاس گل داده است. در کنار این آمار، او هم چنین تا بدین جای فصل 2 کارت زرد و 1 کارت قرمز گرفته است. 

مهدی قایدی اول مرداد ماه 1402 از استقلال ایران به اتحاد کلبا امارات رفت و تا قبل از این انتقال و از ابتدای سال 1402 در 10 مسابقه در ترکیب استقلال حضور داشت و توانست 7 بار دروازه حریفان را باز کند تا در کنار 2 پاس گل ثبت شده او، آمار آخرین سال حضور این بازیکن خوش نقش در لیگ ایران تا این لحظه باشد. قایدی در سالی که گذشت؛ 6 بار موفق به پوشیدن پیراهن تیم ملی ایران شد و در این دوره توانست تنها 2 پاس گل به ثبت برساند. او هم چنین در ترکیب منتخب جام ملت های آسیا هم جزو 11 نفر اصلی بود. بازیکن بوشهری اتحاد کلبا در نهایت در سالی که گذشت در مجموع 40 بازی در میدان حضور داشته که 16 گل زده و 7 پاس گل داده است و هم چنین 2 کارت زرد و 1 کارت قرمز گرفته تا آمار برترین لژیونر ایران به انتخاب مردم در سالی که گذشت، باشد.

مهدی طارمی، مهاجم پورتو پرتغال هرچند سال را خوب شروع کرد اما در پایان سال با توجه به تصمیمات مربی این تیم، نیمکت نشینی طولانی مدتی را تجربه کرد. شرایطی که احتمالا تا پیوستن او به تیم جدیدش ادامه دار خواهد بود. 

طارمی از ابتدای سال 1402 و تا شروع سال جدید فوتبالی در پرتغال، در مجموع در 16 بازی به میدان رفت که توانست 11 گل بزند و 2 پاس گل بدهد و 5 کارت زرد بگیرد . این مهاجم بوشهری پس از شروع لیگ پرتغال در سال گذشته، در مجموع در 26 بازی در تمام رقابت ها برای پورتو  به میدان رفته که توانسته 6 گل به ثمر برساند و با دادن 4 پاس گل و گرفتن 4 کارت زرد، آمار خود در سال 1402 را به پایان برساند.

طارمی در سال گذشته 16 بار در ترکیب تیم ملی ایران حضور داشته و تنها بازی در مقابل ژاپن را به دلیل دریافت کارت زرد دوم در بازی مقابل سوریه، از دست داده است. او در سال 1402 در قامت بازیکن تیم ملی توانست آمار 15 گل زده ، 3 پاس گل، 4 کارت زرد و 1 کارت قرمز را به ثبت برساند. طارمی 31 ساله در مجموع در سال 1402 در 58 بازی به میدان رفته که 32 گل زده؛ 9 پاس گل داده؛ 13 کارت زرد گرفته و یک بار هم با کارت قرمز داور از زمین اخراج شده است.

7899