شکاری؛ چارچوب شناس ماهر یا گلزن اتفاقی؟

شکاری؛ چارچوب شناس ماهر یا گلزن اتفاقی؟

پایگاه خبری فوتبالی- رضا شکاری پس از اتمام دوران نقاهت به دلیل عمل مچ پا و بازگشت به میادین، نزدیک به دو ماه از فرم مطلوب خود دور مانده بود اما در هفته های پایانی سال 1402 به روز های اوج خود بازگشت و با گلزنی در دو هفته پایانی مقابل فولاد و گل گهر توانست سال گذشته را با یک رکورد ویژه برای خود به پایان برساند.

به گزارش فوتبالی، رضا شکاری وینگر چپ طلایی پوشان که در سال 1394 بر اساس گزارش روزنامه گاردین جزو 50 بازیکن برتر دنیا که پس از سال 1998 به دنیا آمده اند بود ؛ سال گذشته را با گلزنی در دو هفته متوالی پشت سر گذاشت تا این رکورد اولین بار در کارنامه او درج شود.

 شکاری در ابتدای فصل از گل گهر به سپاهان پیوست و توانست روند خوب خود در گل گهر را در سپاهان هم ادامه دهد اما پس از جراحی مچ پا تقریبا دوماهی را در حاشیه گذراند و توفیق چندانی نداشت.

 او طی هفته های آخر سال 1402 با گلزنی مقابل شمس آذر در جام حذفی و گلزنی مقابل فولاد و گل گهر توانست به فرم مطلوب خود باز گردد و تبدیل به یکی از مهره های اصلی مورایس برای پیروزی در مسابقات شود

شکاری با 4 گل زده تا بدین جای لیگ بیست و سوم در رتبه ششم برترین گلزنان لیگ قرار دارد اما آمار او در شوت زنی قابل توجه است. وینگر 25 ساله تهرانی، در سال گذشته 12 شوت در لیگ برتر به سمت دروازه حریفان زد که تنها سه تای آن ها در چارچوب قرار داشت اما هر سه تبدیل به گل شد. علاوه بر این، شکاری در تک بازی برگزار شده جام حذفی تا این لحظه در بازی مقابل شمس آذر دو شوت روانه دروازه تیم حریف کرد که یکی از آنها در چارچوب بود و گل شد. به عبارت بهتر، شکاری در سال گذشته و از ابتدای لیگ برتر خلیج فارس ، 14 شوت زده که 4 تای آن ها در چارچوب بوده و هر 4 تا گل شده است یعنی 28.5 درصد از شوت های او در چارچوب بوده اما 100 درصد شوت های در چارچوب او گل شده است.

7899