گزارش ویژه/ رونمایی از دلیل قهر جواد خیابانی با تلویزیون؛ گفت بازنشسته ام دیگر به او گزارش ندادند!

گزارش ویژه/ رونمایی از دلیل قهر جواد خیابانی با تلویزیون؛ گفت بازنشسته ام دیگر به او گزارش ندادند!

پایگاه خبری فوتبالی – مجری و گزارشگر باسابقه تلویزیون مدت‌هاست در شبکه سه دیده نشده است. 

به گزارش فوتبالی، در روزهای پایانی سال گذشته بود که «فوتبالی» در خبری اختصاصی اعلام کرد که عادل فردوسی‌پور اقدامات مربوط به بازنشستگی خودش از سازمان صدا و سیما را انجام داده و بازنشسته شده است.

این خبر بازتاب بسیار گسترده‌ای در جامعه ورزش و اهالی رسانه داشت. اما نکته مهم این بود که خبر بازنشستگی عادل، خبر اعلام بازنشستگی دیگر مجری گزارشگر باسابقه تلویزیون یعنی جواد خیابانی را کاملا تحت‌الشعاع قرار داد. 

خیابانی روز 17 اسفند و در برنامه سلام صبح به خیر به شکلی ناگهانی اعلام کرد قصد دارد بازنشسته شود. او گفت: «این تصمیمی است که سالهاست دارم به آن فکر می‌کنم. به این که خداحافظی کنم و نباشم. در چند ماه گذشته کارهای بازنشستگی‌ام را شروع کردم. همین  دیروز به اداره بازنشستگی سازمان صدا و سیما مراجعه کرده بودم. یک سری از کارها باقی مانده است و تا زمان انجام آن کارها وظیفه خودم را انجام خواهم داد. شبکه 3 و سازمان صدا سیما انگار خانه من است. من وقتی وارد سازمان می‌شوم اصلا به این فکر نمی‌کنم که دارم وارد محل کارم می‌شوم. حس می‌کنم وارد خانه‌ام می‌شوم. در سازمان و از همکارانم چیزی جز احترام نمی‌بینم. اما احساس می‌کنم یک روز باید تمام شود دیگر!»

فیلم این صحبت‌های خیابانی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و فضای مجازی داشت. چون کاملا غیر منتظره بود و چندان باورکردنی به نظر نمی‌رسید. اما به شکلی عجیب از همان روز دیگر خیابانی در تلویزیون دیده نشده است!

در این مدت شایعاتی درباره ناراحتی خیابانی و مدیران سازمان و به خصوص شبکه سه از همدیگر به صورت متقابل شنیده می‌شد اما دلیل ومدرک خاصی برای آن وجود نداشت تا این که چند روز پیش پیمان یوسفی در برنامه قهرمان ایران حرف‌هایی در این باره زد که نشان می‌داد این اختلافها واقعا به وجود آمده است.

یوسفی در آن برنامه خطاب به خیابانی گفت: «من فکر می‌کردم آن طرف سال جواد خیابانی، دوست عزیز من   بازنشسته می‌شود. البته فکر می کردم از نظر اداری فقط بازنشسته می‌شود چون کار ما بازنشستگی ندارد اما انگار خودش یک کم این قضیه را جدی گرفته است. جواد عزیز ما به صدای تو عادت کرده‌ایم و تو باید باشی. بازنشستگی یعنی چی؟ البته تا زمانی که ما را بخواهند ما باید باشیم. من البته خودم را نمی‌گویم جواد خیابانی را می‌گویم. شما هیچ‌جا نمی‌روی و همین‌جا هستی. مردم شما و صدای شما را دوست دارند و انشالله که باشی. من این خبر را جدی نگرفته بودم. بازنشستگی در فرمت اداری است و بیست و پنج سالش تمام می‌شود و بله اما کار ما هم بازنشستگی ندارد. مگر این که ما را نخداهند یا مردم ما را نخواهند و ما بازنشسته شویم. پس از این فکرها نکن و با قدرت منتظر حضورت هستیم.»

اما بنا به اطلاعاتی که به فوتبالی رسیده است از روزی که جواد خیابانی به شکلی غیر منتظره روی آنتن زنده اعلام بازنشستگی کرد مدیران گروه ورزش شبکه سه گزارش مسابقات فوتبال را هم به او نسپرده‌اند و در اصطلاح حرف جواد خیابانی زمین افتاده و آنها برداشته‌اند! ظاهرا همین باعث ناراحتی و قهر جواد خیابانی با سازمان شده است.

هنوز مشخص نیست جلسه‌ای بین خیابانی و مدیران سازمان برگزار شده است یا نه و اصولا قرار به برگزاری جلسه هست یا نه. اما فعلا ارتباط بین او سازمان و در واقع شبکه سه قطع شده است و باید دید تغییری در این وضعیت به وجود می‌آید یا خیابانی به همین شکل عجیب و غریب از صدا و سیما خداحافظی خواهد کرد.

البته مدیران شبکه سه و ورزش و مدیران گروه ورزش شبکه سه، ارتباط خوبی با جواد خیابانی دارند و احتمال بازگشت او همچنان وجود دارد.

1359