دلیل جریمه 300 میلیون تومانی عزت‌اللهی توسط AFC چه بود؟

دلیل جریمه 300 میلیون تومانی عزت‌اللهی توسط AFC چه بود؟

پایگاه خبری فوتبالی- اظهارات جنجالی هافبک تیم ملی راجع به داور بازی ایران و قطر در نشست خبری پیش از بازی، کار دست او و فدراسیون فوتبال ایران داد و این بازیکن از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا جریمه شد.

به گزارش فوتبالی، دیدار تیم‌های ملی ایران و قطر در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا، برای تمام مردم ایران و خصوصا برای بازیکنان و کادرفنی تیم ملی از حساسیت بالایی برخوردار بود. ایران برای دومین بار متوالی به جمع چهار تیم برتر آسیا صعود کرده بود و باید جلوی قطری قرار می‌گرفت که از امتیاز میزبانی برخوردار بود و برای برگزاری جام ملت‌ها هزینه هنگفتی را متقبل شده بود.

سپردن قضاوت این جدال مهم و سرنوشت‌ساز به احمدالعلی از کشور کویت از سوی کمیته داوران ای اف سی، باعث بروز حساسیت‌هایی در بین هواداران ایران شد و عده‌ای از فوتبالدوستان اظهار نارضایتی کردند که چرا انتخاب کنفدراسیون برای این بازی حساس باید یک داور عرب‌زبان باشد؟ البته این نگرانی با وجود وی ای آر، بیهوده به نظر می آمد. داور هم در طول بازی عملکرد خوب و بدون اشتباهی داشت و حتی برخی مواقع به سود ایران هم تصمیم گرفت. مثل صحنه پنالتی که به نفع ایران گرفته شد. او خیلی سختگیرانه برای ایران پنالتی گرفت.

این مسئله، به نشست خبری پیش از دیدار با قطر هم راه پیدا کرد و سعید عزت‌اللهی که برای این نشست در کنار قلعه‌نویی حضور داشت، در بخشی از صحبت‌های خود به داور کویتی اشاره کرد و بابت این انتخاب از کنفدراسیون فوتبال آسیا گله کرد.

عزت‌اللهی در این زمینه گفته بود: «برای ما علامت سوال است که چرا باید داور بازی عرب زبان باشد، آنهم در شرایطی که در این مرحله باید با قطری بازی کنیم که عرب زبان است. فکر نمی‌کردیم برای این بازی داوری انتخاب کنند که از کشورهای حوزه خلیج فارس باشد. انتظارات ما خیلی بالاتر بود و امیدوارم در آینده بیشتر به این موارد توجه کنند.» به نظر می رسد به عزت اللهی هم گفته شده باشد که در این باره حرف بزند تا روی داور بازی فشار گذاشته شود. تاکتیکی که در نهایت جواب نداد تا ایران به فینال جام ملت‌های آسیا نرسد.

هم اکنون صحبتهای هافبک تیم ملی کار دست او داده و این فوتبالیست لژیونر با جریمه 5 هزار دلاری (معادل 300 میلیون تومان) از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا رو به رو شده است.

گرچه تیم ملی در نهایت بازی را مقابل قطر واگذار کرد، اما کارشناسان داوری مختلفی در خود ایران به قضاوت احمدالعلی مهر تایید زدند و تصریح کردند که داور کویتی هیچ اشتباه تاثیرگذاری در جریان بازی نداشته است. به هر حال، دیدار با قطر تمام شد و به تاریخ پیوست اما هم اکنون جریمه‌های سنگین ای.اف.سی، تلخی شکست را برای برخی از ملی‌پوشان دو چندان کرده است! 

البته همانطور که گفته شد این جرائم از حساب فدراسیون فوتبال ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا کم می شود. حسابی که به خاطر تحریم های ظالمانه بین ۶ تا ۷ میلیون دلار موجودی دارد.

7474