قلعه‌نویی در انتظار عذرخواهی هافبک جنجالی/ بررسی احتمال بازگشت نوراللهی به تیم ملی

قلعه‌نویی در انتظار عذرخواهی هافبک جنجالی/ بررسی احتمال بازگشت نوراللهی به تیم ملی

پایگاه خبری فوتبالی- شاید زمان آن فرا رسیده است که احمد نوراللهی با وساطت بزرگان فوتبال، بار دیگر به تیم ملی ایران برگردد.

به گزارش فوتبالی، 26 آبان‌ماه سال گذشته بود که انتشار خبری از سوی فدراسیون فوتبال، هواداران تیم ملی را در بهت فرو برد. خبر از این قرار بود که احمد نوراللهی، هافبک تیم ملی، به دلیل بی‌انضباطی و رفتار غیرحرفه‌ای از جمع ملی‌پوشان ایران کنار گذاشته شده است.

کمی بعد، جزییات ماجرا مشخص شد و معلوم شد عصبانیت قلعه‌نویی به چه دلیلی بوده است. پس از اینکه سرمربی تیم ملی تصمیم می‌گیرد نوراللهی را از لیست 23 نفره تیم ملی مقابل هنگ‌کنگ - که نخستین بازی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی 2026 بود - کنار بگذارد، این بازیکن حاضر نمی‌شود همراه با چند ملی‌پوش دیگر روی سکو بنشیند و شبانه اردوی تیم ملی را ترک می‌کند. قلعه‌نویی هم برای حفظ انضباط تیمی و جلوگیری از بازیکن‌سالاری، تصمیم می‌گیرد کلا قید این فوتبالیست را بزند و روی نام او خط قرمزی بکشد.

بدین ترتیب، نوراللهی به اردوی بعدی تیم ملی هم دعوت نشد و تورنمنت مهم جام ملت‌های آسیا 2023 را از دست داد. اتفاقی که به عقیده کارشناسان، به ضرر تیم ملی تمام شد.

اما در شرایطی که انتظار می‌رفت نوراللهی به دلیل کنار گذاشته شدن از تیم ملی تمرکز خود را از دست بدهد و عملکرد او در لیگ امارات تحت‌الشعاع قرار بگیرد، اما او نه تنها ذهنیت خود را از دست نداد، بلکه این اتفاق، حکم شوک مثبت برای او را داشت و این بازیکن یکی از بهترین نفرات الوحده محسوب می‌شود.

نوراللهی پس از کنار گذاشته شدن از تیم ملی، در ۱۲ بازی برای تیم الوحده به میدان رفته و آمار ۸ گل و ۶ پاس گل را برجای گذاشته است. او با گل‌های چشم‌نوازی که این روزها در لیگ امارات به ثمر می‌رساند، مورد تمجید رسانه‌های این کشور هم واقع شده تاحدی که چند روز قبل یک رسانه عربی، از نوراللهی به عنوان بهترین خرید پیش فصل باشگاه الوحده یاد کرد.

این وسط، امیر قلعه‌نویی اگرچه تاکید داشته که این بازیکن همواره به لحاظ فنی، مورد تایید او و دستیارانش قرار داشته اما دعوت دوباره از نوراللهی را منوط به عذرخواهی رسمی وی اعلام کرده است. اتفاقی که تا این لحظه خبری از آن نبوده است.

حالا که احمد نوراللهی به روزهای اوج خود برگشته، حیف است تیم ملی از حضور این هافبک تاثیرگذار و بازیساز محروم بماند و شاید زمان آن فرا رسیده که با وساطت بزرگان فوتبال ایران، اختلافات بین کادرفنی تیم ملی و نوراللهی برطرف شود و لژیونر الوحده بتواند بار دیگر پیراهن تیم ملی کشورش را برتن کند.

7474