گزارش ویژه/ بررسی رفتار غیرحرفه‌ای برخی اعضای تیم ملی که به جریمه سنگین سه میلیارد تومانی منجر شد؛ AFC را با سازمان لیگ اشتباه گرفتند!

گزارش ویژه/ بررسی رفتار غیرحرفه‌ای برخی اعضای تیم ملی که به جریمه سنگین سه میلیارد تومانی منجر شد؛ AFC را با سازمان لیگ اشتباه گرفتند!

پایگاه خبری فوتبالی- طی احکام صادره از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، سرمربی تیم ملی، فدراسیون فوتبال ایران و سه بازیکن لژیونر جمعا بیش از سه میلیارد تومان جریمه شده‌اند.

به گزارش فوتبالی، در لیگ برتر فوتبال ایران بارها شاهد رفتار غیرحرفه‌ای بازیکنان و مربیان در موقعیت های مختلف بوده‌ایم. 

بایکوت نشست خبری از سوی سرمربی، عکس‌العمل‌های بازیکنان عصبی ناشی از باخت، اظهارات جنجالی درباره داوری و البته داوران و... اینها همه صحنه‌هایی آشنا در فوتبال ایران است. 

مسائلی که در لیگ برتر با برخورد درخور و مناسب مواجه نمی شود تا هر سال شاهد اینگونه رفتارهای عجیب آن‌هم در سطح اول فوتبال ایران باشیم.

متاسفانه این عادات عجیب و غریب از سوی بازیکنان بعضا لژیونر و مربیان ایرانی به جام ملت‌های آسیا هم کشیده شد و هم اکنون، کنفدراسیون جریمه‌های سنگینی برای اعضای تیم ملی در نظر گرفته است.

پس از شکست ایران مقابل قطر در نیمه نهایی جام ملت‌های 2023، امیر قلعه‌نویی و بازیکنان تیم ملی اقدام به خروج از ورزشگاه می‌کنند که با درخواست مصاحبه از سوی مسئولان AFC برای حضور در فلش اینترویو و مصاحبه تلویزیونی رسمی رو به رو می‌شوند. اما از آنجایی که پس از حذف شدن از آسیا آن‌هم در آستانه رسیدن به فینال دل و دماغ حرف زدن نداشته‌اند و عصبی بوده‌اند، از مصاحبه تلویزیونی رسمی با ای اف سی خودداری می‌کنند. عجیب اینکه نمی‌دانسته اند اگر مصاحبه نکنند با جریمه های سنگین مواجه می شوند. اتفاقی که البته در بازی کره جنوبی و اردن در دیگر بازی نیمه نهایی نیفتاد و کره ای ها با اینکه شکست باورنکردنی از اردن را پذیرفته بودند اما هم در فلش اینترویو و هم در مصاحبه رسمی بعد از پایان بازی شرکت کردند.

به گمان اینکه جام ملت‌ها هم مانند لیگ ایران است، احتمالا اعضای تیم ملی انتظار داشته‌اند کنفدراسیون آسیا هم مثل سازمان لیگ خیلی ساده از کنار این ماجرا عبور کند، اما دریغ آنکه تمام این رفتارها زیر ذره‌بین AFC قرار داشته و هم اکنون قلعه‌نویی، طارمی، جهانبخش، عزت‌اللهی و فدراسیون فوتبال ایران روی هم رفته بیش از سه میلیارد تومان جریمه شده‌اند.

البته جریمه عزت‌اللهی ربطی به عدم مصاحبه ندارد و اظهارات جنجالی او در خصوص داور بازی با قطر، منجر به جریمه 5 هزار دلاری (300 میلیون تومانی) این بازیکن شده است. طارمی به دلیل درگیری‌های پایان بازی با قطری‌ها هم جریمه شده است.

نکته جالب اینجاست که سه بازیکن جریمه شده (طارمی، جهانبخش و عزت‌اللهی) از لژیونرهای اروپایی فوتبال ایران هستند و سال‌ها در حرفه‌ترین لیگ‌ها و تورنمنت‌ها حضور داشته‌اند و به اصطلاح سرد و گرم فوتبال را چشیده‌اند و از آن‌ها انتظار می‌رفت بیشتر با اصول حرفه‌ای آشنا باشند و رفتاری در سطح فوتبال اروپا از خود ارائه دهند.

شاید در نگاه اول جریمه AFC بیش از حد سنگین و غیرمنصفانه به نظر برسد، اما اگر این جریمه‌ها در فوتبال ایران هم اعمال می‌شد، بعید نبود در آینده کمتر شاهد مسائل این چنینی در لیگ برتر باشیم. قطعا برخورد قاطعانه‌تر سازمان لیگ با رفتار غیرحرفه‌ای بازیکنان و مربیان، می‌تواند تاثیر به سزایی در پیشرفت اخلاق ورزشی در فوتبال کشور داشته باشد.

در هر حال به نظر می‌رسد جرائم ایران از پول‌های بلوکه شده فدراسیون فوتبال ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا کم شود. جالب است بدانید که فدراسیون فوتبال ایران حدود ۶ تا ۷ میلیون دلار در ای اف سی و بیش از ۲۰ میلیون دلار در فیفا پول بلوکه شده به دلیل تحریم‌های ظالمانه دارد!

7474