گزارش ایسنا/ انتقال جذاب به جالوروسی و جاگذاشتن «آقا کریم» در تیم ملی

گزارش ایسنا/ انتقال جذاب به جالوروسی و جاگذاشتن «آقا کریم» در تیم ملی

پایگاه خبری فوتبالی- سردار آزمون در سالی که گذشت راهی ایتالیا شد و توانست در رم خودش را نشان دهد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران سال ۱۴۰۲ راهی سری آ ایتالیا شد. او سال گذشته را در تیم بایرلورکوزن شروع کرد ولی نتوانست با این تیم در لیگ اروپا موفق شود و در نیمه‌نهایی مغلوب رم شد.

در نهایت بعد از مذاکرات انجام‌شده میان باشگاه رم و بایرلورکوزن دو طرف توافق کردند سردار آزمون به صورت قرضی راهی پایتخت ایتالیا شود. به این ترتیب آزمون اولین بازیکن ایرانی شد که شاگرد ژوزه مورینیو می‌شود و بعد از رحمان رضایی و علی سامره سومین لژیونر ایرانی در سری آ لقب گرفت.

این بازیکن ایرانی در بایرلورکوزن عملکرد درخشانی نداشت و تنها پنج گل برای این تیم به ثمر رسانده بود. آسیب‌دیدگی‌ فرصت درخشیدن به سردار را در بوندسلیگا نداد.

آزمون در شرایطی وارد رم شد که مصدومیت باعث شد آمادگی کاملی نداشته باشد و چندین هفته طول کشید تا کم‌کم به ترکیب تیمش برسد. مصدومیت آبراهام و حضور ناموثر بلوتی باعث عصبانیت هواداران رم شده بود و به همین خاطر مورینیو تصمیم گرفت این بازیکن ایرانی را بخرد. او در دیدار برابر لچه اولین گلش را به ثمر رساند تا تیمش برنده شود.

رفتن مورینیو و حضور دانیله دروسی باعث شد تا سردار بیش از پیش در ترکیب تیمش قرار گیرد. دروسی سطح بازی سردار آزمون را قبول دارد و همین باعث شده است او حضور پررنگ‌تری در ترکیب تیمش داشته باشد. آزمون در دیدار با فروزینونه دومین گلش را در لیگ به ثمر رساند و هماهنگی خوبی با پائولو دیبالا و لوکاکو در خط حمله داشت.

جام ملت‌های آسیا

سردار آزمون سال ۱۴۰۲ را با زدن ۱۰ گل ملی به پایان برد. به این ترتیب سردار آزمون با ۵۱ گل زده توانست در رده دوم جدول گلزنان تیم ملی ایران قرار گیرد و از رکورد ۵۰ گل زده کریم باقری عبور کند. حالا فوتبال ایران سه بازیکن دارد که حداقل ۵۰ گل ملی دارند و آزمون یکی از این بازیکنان است.

گل های سردار آزمون در تیم ملی ایران در سال ۱۴۰۲

افغانستان - قرقیزستان - ازبکستان- اردن - قطر - هنگ‌کنگ (۲ بار) - فلسطین - قطر

البته سردار آزمون چند بازی تیم ملی را در سالی که گذشت از دست داد و باید دید در سال جدید چه عملکردی در تیم ملی دارد و می‌تواند به مرز ۶۰ گل زده در تیم ملی برسد یا خیر.

یک تصمیم مهم برای سال جدید

قرارداد سردار آزمون با رم در پایان فصل به پایان می‌رسد و باید دید او چه تصمیمی برای سال جدید خواهد گرفت. چیزی که مشخص است این است که خودش می‌خواهد در رم باقی بماند و هر کاری که بتواند انجام می‌دهد تا بتواند لورکوزن را متقاعد کند تا به صورت دائمی در رم حضور داشته باشد. رم برای دائمی‌کردن قرارداد آزمون باید ۱۲.۵ میلیون یورو به لورکوزن بپردازد.

سویا نیز یکی از تیم‌های خواهان سردار آزمون است و باید دید تصمیم سردار آزمون در سال جدید چه خواهد بود.

7474