حربه ترکمنستان مقابل تیم‌های مدعی؛ استفاده از چمن مصنوعی!

حربه ترکمنستان مقابل تیم‌های مدعی؛ استفاده از چمن مصنوعی!

پایگاه خبری فوتبالی - هومن افاضلی می‌گوید ترکمنستان بازی مقابل تیم‌های مدعی را در چمن مصنوعی برگزار می‌کند.

به گزارش فوتبالی، دیدار تیم‌های ملی ایران و ترکمنستان در عشق‌آباد که با برتری یک بر صفر شاگردان امیر قلعه‌نویی به پایان رسید، تحت تاثیر چمن ورزشگاه محل برگزاری مسابقه قرار داشت و ملی‌پوشان گلایه‌های زیادی بابت بازی در چمن مصنوعی داشتند.

در همین راستا هومن افاضلی مشاور سرمربی تیم ملی هم صحبت کرده و ادعای جالبی هم دارد. افاضلی می‌گوید کشور ترکمنستان داری دو ورزشگاه برای بازی‌های ملی است که ورزشگاه دیگر آن‌ها دارای چمن طبیعی بسیار خوبی هم هست ولی ترکمنستانی‌ها به عمد بازی مقابل تیم‌های بزرگ را در چمن مصنوعی برگزار می‌کنند تا از این طریق بتوانند به آن‌ها ضربه بزنند و نتیجه بگیرند. 

افاضلی در این رابطه چنین توضیح داد: «ترکمنستان دو زمین بازی برای بازی‌های بین‌اللملی دارد. یکی این زمین و یکی زمین المپیک آن‌هاست که زمین المپیک، چمن طبیعی بسیار خوبی هم دارد اما آن‌ها تیم‌های قوی‌تر از خود را به چمن مصنوعی می‌برند و این کار را با ازبکستان هم انجام داده بودند چون امکان بازی روی زمین نیست. در نیمه که بازیکنان جورابشان را پایین داده بودند، کلا زخمی بودند و این از راه‌هایی است که تیم‌های ضعیف‌تر مقابل تیم‌های قوی‌تر استفاده می‌کنند.» 

1997