استراتژی عجیب قلعه‌نویی برای جوانگرایی؛ دعوت کن و بازی نده!

استراتژی عجیب قلعه‌نویی برای جوانگرایی؛ دعوت کن و بازی نده!

پایگاه خبری فوتبالی- مشخص نیست هدف سرمربی تیم ملی از دعوت بازیکنان جوان چه بوده است.

به گزارش فوتبالی، یکی از ایراداتی که پس از جام ملت‌های آسیا از تیم قلعه‌نویی گرفته شد، میانگین سنی بالای بازیکنان بود. ایران با میانگین سنی 29 سال، پس از لبنان پیرترین تیم حاضر در جام ملت‌ها بود و این مسئله سوژه انتقادات بسیاری از سوی کارشناسان شد.

پس از این ماجرا، سرمربی تیم ملی بر اهمیت جوانگرایی صحه گذاشت و ضمن تاکید بر این نکته که تورنمنت جام ملت‌ها فرصت مناسبی برای تغییر نسل نبوده، اعلام نمود پروژه جوانگرایی با شیب ملایم از دیدارهای مقدماتی جام جهانی مقابل ترکمنستان استارت خواهد خورد.

البته سرمربی تیم ملی به عهد خود وفا کرد و از چندین بازیکن جوان برای حضور در تیم ملی دعوت به عمل آورد، اما ترکیب ایران در دو بازی اخیر مقابل ترکمنستان کمابیش همان ترکیب جام ملت‌ها بوده و اثری از جوانگرایی در زمین دیده نمی‌شود!

در واقع بازیکنان جوانی مثل حسین پورحمیدی، آرشا شکوری، ابوالفضل جلالی، حسین گودرزی، مهدی لیموچی، جواد آقایی پور و سعید سحرخیزان که به اسم جوانگرایی توسط قلعه‌نویی به تیم ملی دعوت شدند، در دو بازی رفت و برگشت مقابل ترکمنستان، حتی یک دقیقه هم به میدان نرفته‌اند و مشخص نیست هدف قلعه‌نویی از دعوت این بازیکنان چه بوده است!

تیم ملی ترکمنستان طبق رده‌بندی فیفا در رتبه 142 جهان قرار دارد و این تیم به لحاظ فنی و تاکتیکی حریف دشواری برای ایران به شمار نمی‌رفت. سرمربی تیم ملی می‌توانست دست کم در بازی برگشت به بازیکنان باتجربه خود استراحت بدهد و ترکیب جوان‌تری را به زمین بفرستد تا این بازیکنان هم با شرایط بازی در تیم ملی بیشتر آشنا شوند و قدری تجربه کسب کنند.

به هر حال، تا اینجای کار تنها نیمکت تیم ملی جوان شده و باید دید استراتژی قلعه‌نویی برای بازی بعدی مقابل هنگ‌کنگ -که 17 خردادماه برگزار می‌شود- چه خواهد بود.

7474