فرصت‌سوزی عجیب قایدی؛ چه صحنه آشنایی بود!

فرصت‌سوزی عجیب قایدی؛ چه صحنه آشنایی بود!

پایگاه خبری فوتبالی – بهترین فرصت ایران برای گل زدن به ترکمنستان در نیمه اول توسط مهدی قایدی از دست رفت.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی ایران علیرغم برتری نسبی که در نیمه اول بازی با ترکمنستان داشت تنها یک بار توانست به گل برسد. این مسابقه، بازیِ برگشت دو تیم در چهارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 است که در عشق آباد در حال برگزاری است.

شاگردان امیر قلعه‌نویی از همان شروع مسابقه، بازی را در دست گرفتند و میزبان را مجبور به عقب‌نشینی کردند. اما در ایجاد موقعیت‌های مسلم گلزنی خیلی موفق نبودند.

بهترین موقعیت برای گلزنی تیم ملی ایران در دقیقه 22 به دست آمد که آن هم در کمال ناباوری توسط مهدی قایدی از دست رفت! این فرصت می‌توانست تبدیل به گل شود و خیال ایرانی‌ها را خیلی زود راحت کند.

در این دقیقه رامین رضاییان از نیمه زمین خودی یک پاس عمقی زمینی ارسال کرد. با اشتباه مدافعان ترکمنستان در آفساید گیری 3 بازیکن ایران در موقعیت مناسبی برای حرکت به سمت دروازه حریف قرار گرفتند.

سامان قدوس که حس می‌کرد در آفساید قرار دارد توپ را رها کرد تا مهدی طارمی به توپ برسد. طارمی پا به توپ وارد محوطه جریمه شد و با یک پاس عرضی قایدی را در موقعیت ایده‌آل با یک دروازه خالی مواجه کرد اما ضربه بد قایدی از کنار دروازه به بیرون رفت! 

قایدی البته در دقیقه 5+45 توانست دروازه ترکمنستان را باز کند اما فرصت‌سوزی عجیب او در دقیقه 22 فوتبالدوستان ایرانی را به یاد یک اتفاق دیگر که از قضا آن هم توسط قایدی رقم خورده بود انداخت. نکته این است که آن مسابقه بر خلاف بازیِ امروز از حساسیت بسیار زیادی برخوردار بود.

در روز 25 خرداد 1400 در بحرین تیم‌های ملی ایران و عراق در آخرین بازی از مرحله اول گروهی مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 با هم روبرو شدند. ایران برای صعود از این گروه به شدت نیاز به پیروزی داشت.

ایران با گل سردار آزمون از حریف پیش بود اما در دقیقه 5+90 قایدی مثل امروز با یک پاس عرضی در موقعیت گلزنی قرار گرفت اما ضربه عجیب و بی‌دقت او از کنار دروازه به بیرون رفت. البته ایران آن بازی را برد و به مرحله بعدی رفت.

1359