ادعای عجیب سرمربی تیم ملی ترکمنستان: با ایران برابر بودیم

ادعای عجیب سرمربی تیم ملی ترکمنستان: با ایران برابر بودیم

پایگاه خبری فوتبالی - تیم ملی فوتبال ترکمنستان در بازی رفت با ایران حرفی برای گفتن نداشت و در نهایت با ۵ گل شکست خورد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی فوتبال ایران در بازی رفت در استادیوم آزادی علاوه بر ۵ گلی که به تیم ملی ترکمنستان زد، صاحب موقعیت‌های دیگری هم شد که اگر از این موقعیت‌ها بهره می‌برد می‌توانست با نتیجه بهتری پیروزی‌اش را جشن بگیرد.

حالا نقطه اتکای سرمربی تیم ملی ترکمنستان آماری است که در بازی رفت به ثبت رسیده. مرگان اورازوف سرمربی تیم ملی ترکمنستان در این‌باره می‌گوید: ما برای فوتبال هجومی و مدرن تلاش می‌کنیم، سعی می‌کنیم توپ را کنترل کنیم و از طریق پاس‌های کوتاه حمله کنیم. طبق آمار، مالکیت توپ در بازی رفت تقریبا برابر بود. این شاخص‌ها نشان می‌دهد که ما در مسیر درستی حرکت می‌کنیم.

مصاحبه سرمربی تیم ملی ترکمنستان نشان می‌دهد نه‌تنها در فوتبال ایران بلکه در آن‌سوی مرزها هم آمار برای خیلی از تیم‌ها نکته امیدوارکننده‌ای است. اما نکته این‌که بیشتر پاس تیم‌ها در زمین خودی است و اگر این آمار در زمین خودی و زمین حریف تفکیک شود و تعداد پاس‌ها در زمین حریف ملاک قرار گیرد، آن‌وقت می‌تواند نکته‌ای امیدوارکننده باشد.

در نهایت این‌که فوتبال به نتیجه‌ها خلاصه می‌شود و تیمی برنده است که بیشتر موقعیت خلق کند و از آن‌ها بهتر بهره ببرد؛ به آمار امتیازی نمی‌دهند...

۹۹۸۹