تیم ملی در خانه ترکمنستان؛ سودای برد

تیم ملی در خانه ترکمنستان؛ سودای برد

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی برای چهارمین بار در تاریخ برابر ترکمنستان در خانه‌اش قرار می‌گیرد. به گزارش فوتبالی، عملکردمان در 3 بازی قبلی اما به طرز عجیبی ضعیف بوده به نحوی که هنوز موفق به ثبت برد خارج از خانه نشده‌ایم. یک مساوی و یک باخت در دیدارهای دوستانه برای مایلی‌کهن و تیم ملی و یک تساوی در دیداری رسمی در زمان حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت؛ طلسم نبردن مثل طلسم کلین‌شیت که در بازی رفت، شکست، این بار می‌شکند؟

1- 6 اردیبهشت 1375، تیم ملی برای اولین بار در خانه ترکمنستان و در دیداری دوستانه به زمین رفت. این چهارمین رویارویی دو تیم بود که به ثبت دومین تساوی، انجامید. در آن بازی، امیر قلعه‌نویی، سرمربی فعلی تیم ملی هم جزو نفرات ترکیب اصلی بود. ترکیب ویژه مایلی‌کهن در آن بازی، سود بردن از محسن رنجبران در سمت راست خط دفاع، زوج پیروانی و فلاحت‌زاده در قلب خط دفاع، بازی دادن به ابراهیم تهامی در نقش مدافع چپ و زوج ادموند اختر و محسن گروسی در خط حمله بود. کریم باقری در این بازی برای تیم ملی گل زد.

2- 48 ساعت بعد، دو تیم دوباره در ورزشگاه عشق‌آباد به مصاف هم رفتند در دیداری که قضاوتش به جلال مرادی سپرده شده بود. این بار اما خبری از گل و تساوی نبود و ترکمنستان با گل مسلم آقایف در دقیقه 28 برنده شد. مایلی‌کهن در این بازی از ترکیب تقریبا جدیدی استفاده کرد؛ نعیم سعداوی به عنوان مدافع راست، مهرداد میناوند در سمت چپ، زوج خداداد عزیزی و دایی در خط حمله و استفاده از علی اکبر استاداسدی در کنار پیروانی در مرکز خط دفاع. این، اولین باخت تیم ملی برابر رقیبش در تاریخ رویارویی‌های‌مان بود.

3- 26 خرداد 1394 یعنی تقریبا دو دهه بعد، سومین و آخرین رویارویی‌مان با ترکمنستان در خانه این تیم برگزار شد. این بار ورزشگاه شهر داش‌آغوز میزبان این بازی در مقدماتی جام جهانی 2018 و جام ملتهای آسیا 2019 بود. کی‌روش در این بازی از ترکیب غفوری و حیدری در سمت راست، استفاده کرد. در سمت چپ، حاج‌صفی و امیری به بازی گرفته شدند. منتظری و کنعانی‌زادگان، زوج قلب خط دفاع بودند و مثلث ترابی، شجاعی و آزمون را در فاز هجومی داشتیم. گل دقیقه 4 سردار آزمون با گل دقیقه 2+45 جواب داده شد و بازی با تقسیم امتیاز، تمام شد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی