4 تیم شهرستانی مدعی قهرمانی لیگ آزادگان؛ جغرافیای لیگ برتر بزرگ‌تر می‌شود!

4 تیم شهرستانی مدعی قهرمانی لیگ آزادگان؛ جغرافیای لیگ برتر بزرگ‌تر می‌شود!

پایگاه خبری فوتبالی – به نظر می‌رسد لیگ برتر ایران در فصل آینده میزبان دو تیم شهرستانی دیگر خواهد بود و جغرافیای لیگ برتر گسترده‌تر خواهد شد.

به گزارش فوتبالی، به دلیل فرا رسیدن فیفادی، مسابقات باشگاهی در اغلب کشورها متوقف شده است و تیم‌های ملی در حال برگزاری مسابقات رسمی یا دوستانه هستند.

در ایران هم وضعیت به همین شکل است. مضاف بر این که در تعطیلات سال نو هم به سر می‌بریم و مسابقات دسته‌های پایین‌تر مثل لیگ آزادگان و لیگ دو هم مثل لیگ برتر تعطیل است.

اما مرور جدول لیگ آزادگان (مسابقات دسته اول فوتبال باشگاه‌های ایران) خبر از یک اتفاق خوب و جذاب برای فوتبال ایران در فصل آینده لیگ برتر می‌دهد.

در جدول لیگ آزادگان خیبر خرم آباد با 52 امتیاز از 23 بازی صدرنشین است. تیم‌های چادرملو اردکان با 51، فجر سپاسی شیراز با 48 و نفت مسجد سلیمان با 46 امتیاز در رده‌های دوم تا چهارم قرار دارند. ساپیا و آریو اسلامشهر هم با 38 و 33 امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند.

با توجه به فاصله‌ای که تیم‌های اول تا چهارم با بقیه تیم‌ها ایجاد کرده‌اند به نظر می‌رسد همین 4 تیم در پایان فصل با جابجایی کمی در رده‌های اول تا چهارم قرار خواهند گرفت.

البته که هنوز 10 هفته تا پایان مسابقات باقی مانده است اما از هفته پنجم به بعد لیگِ آزادگان همین 4 تیم به اضافه سایپا، حساب خودشان را از بقیه جدا کرده بودند و البته سایپا بعد از مدتی افت کرد و از این جمع جدا شد.

با این حساب به احتمال زیاد دو تیم از این 4 تیم در پایان فصل لیگ برتری خواهند شد و این به معنای این است که لیگ برتر ایران در فصل آینده دو مهمان شهرستانی جدید خواهد داشت و جغرافیای فوتبال ایران گسترده‌تر خواهد شد.

این 4 تیم در شهرهایی هستند که در فصل جاریِ لیگ برتر هیچ نماینده‌ای ندارند و به این ترتیب از میان شهرهای خرم آباد، اردکان یزد، شیراز و مسجد سلیمان دو شهر به لیگ برتر ایران اضافه خواهند شد.

البته فجر سپاسی و نفت مسجد سلیمان قبلا بارها در لیگ برتر حضور داشته‌اند. خیبر خرم آباد هم در اواخر دهه 60 در بالاترین سطح فوتبال ایران حضور داشته است. چادرملو هم امتیاز تیم قشقایی شیراز را در سال 1401 خرید و حالا شانس صعود به لیگ برتر را دارد.

حضور دو تیم شهرستانی جدید در لیگ برتر برای فصل آینده اتفاق بسیار خوبی است و می‌تواند باعث رونق بیشتر فوتبال در این شهرها شود. حضور تیم‌هایی مثل پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور در این شهرها هم می‌تواند روز خاطره‌انگیزی را برای اهالی این شهرها رقم بزند.

1359