پیش‌بازی ترکمنستان - ایران؛ به دنبال اولین پیروزی در عشق‌آباد!

پیش‌بازی ترکمنستان - ایران؛ به دنبال اولین پیروزی در عشق‌آباد!

پایگاه خبری فوتبالی - ایران به دنبال کسب اولین پیروزی خود در خانه ترکمنستان خواهد بود.

به گزارش فوتبالی، از چارچوب هفته چهارم مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ و در گروه E، تیم ملی ایران بازی برگشت خود مقابل ترکمنستان را برگزار کند. دیداری که بازی رفت آن همین چند روز پیش در تهران با پیروزی پرگل پنج بر صفر ملی‌پوشان به پایان رسید.

شاگردان قلعه‌نویی دور رفت را با دو پیروزی پرگل برابر هنگ‌کنگ و ترکمنستان و یک تساوی خارج از خانه برابر ازبکستان به پایان رساندند تا با کسب ۷ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به ازبک‌ها در صدر گروه خود قرار داشته باشند.

نکته جالب درباره این دیدار اینکه تیم ملی هیچ‌گاه نتوانسته در خاک ترکمنستان این تیم را شکست دهد و هر چهار پیروزی یوزها در میزبانی ایران به دست آمده است. حاصل سه رویارویی ایران و ترکمنستان به میزبانی حریف، دو پیروزی برای سبزپوشان و یک تساوی بوده و باید دید شاگردان قلعه‌نویی که توانستند بهترین برد تاریخ برابر ترکمنستان را کسب کنند، موفق به شکست این طلسم خواهند شد یا نه. روی کاغذ که تیم ملی کار سختی برای دشت اولین بردش در عشق‌آباد ندارد.

سفر به ترکمنستان بعد از 9 سال: تیم ملی آخرین بار چیزی حدود ۹ سال پیش به عشق‌آباد سفر کرده که در بازی انتخابی جام جهانی برابر این تیم به تساوی یک بر یک رسیده است. تک گل تیم ملی را در آن مسابقه سردار آزمون به ثمر رساند و گل ترکمنستان دقیقه ۱+۴۵ توسط روسلان مینازوف وارد دروازه علیرضا حقیقی شد تا نتیجه با تساوی یک بر یک به پایان رسد. جالب اینکه دو بازیکن پرسپولیسی کنونی تیم ملی یعنی محمدحسین کنعانی‌زادگان و مهدی ترابی در ترکیب ابتدایی کارلوس کی‌روش در آن مسابقه حضور داشتند.

هفته چهارم مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶

ترکمنستان - ایران

سه‌شنبه ۷ فروردین ساعت ۱۸:۳۰

1997