گزارش روز؛ جزییات لغو دیدار برگشت کره شمالی و ژاپن

گزارش روز؛ جزییات لغو دیدار برگشت کره شمالی و ژاپن

پايگاه خبری فوتبالی- ماجرای لغو دیدار برگشت ژاپن و کره شمالی چیست؟

به گزارش فوتبالی، تیم‌های ملی ژاپن و کره شمالی در دور رفت مرحله‌ مقدماتی جام جهانی 2026 در توکیو به مصاف یکدیگر رفتند که نتیجه به سود سامورایی‌ها به پایان رسید. 

برای برگزاری دیدار برگشت قرار بر این بود تا دو تیم در کره شمالی با هم دیدار کنند که به دلیل مسائل سیاسی، ژاپن اعلام کرد به این کشور سفر نخواهد کرد.

از طرف دیگر فیفا امکانات کره شمالی را مطابق با استانداردهای مسابقات سطح A تشخیص نداد در نتیجه از کره سلب میزبانی کرد و به این کشور مهلت داد تا در زمان مقرر کشور ثالثی را بعنوان میزبان مسابقاتش معرفی کند که در زمان مقرر این اتفاق رخ نداد کمیته مسابقات فیفا، این عمل را انصراف رسمی از مسابقه تلقی کرد و اعلام کند بازی کره شمالی و ژاپن بطور کامل لغو شده است. 

به احتمال قریب به یقین این بازی ۳ بر صفر به سود ژاپن خواهد شد زیرا قصور از سمت میزبان بوده است و کره شمالی نیز با جریمه مالی نیز روبرو می شود.

شرایط ادامه مسیر

اگر کره شمالی پس از جریمه فیفا و اصرار فدراسیون جهانی به عدم میزبانی این کشور در پیونگ یانگ، کشور ثالثی را بعنوان میزبان معرفی کند که رقابت در جدول گروه B روال طبیعی خود را ادامه می‌دهد، اما اگر کره شمالی بر سر لجبازی با فیفا و صدور رأی نتیجه ۳ بر صفر از مسابقات کناره‌گیری کند، این کار باعث برهم خوردن جدول همه گروه‌ها خواهد شد زیرا آن وقت، دیگر نتایج تیم‌های چهارم همه گروه‌ها در شمارش امتیاز و تفاضل گل اثر نخواهد داشت.

1999