3 مدافع گلزن برتر تاریخ تیم ملی؛ کنعانی‌زادگان جای یحیی را گرفت

3 مدافع گلزن برتر تاریخ تیم ملی؛ کنعانی‌زادگان جای یحیی را گرفت

پایگاه خبری فوتبالی- دبل محمدحسین کنعانی‌زادگان برابر ترکمنستان، او را با عبور از یحیی گل‌محمدی وارد جمع 3 مدافع گلزن برتر تاریخ ملی کرد. 

به گزارش فوتبالی، حالا او با 6 گل در تعقیب جلال حسینی و هادی عقیلی است و فاصله زیادی با آنها ندارد. یحیی گل‌محمدی هم با زدن 5 گل، روی پله چهارم قرار دارد. نکته جالب درباره 3 گلزن برتر تاریخ تیم ملی این است که هرگاه آنها موفق به باز کردن دروازه رقیب شدند، تیم ملی شکست نخورد. 

* محمدحسین کنعانی‌زادگان با 6 گل

  52 بازی ملی، 6 گل، 7 اخطار و یک کارت قرمز؛ دوران تقریبا یک دهه‌ای حضور محمدحسین کنعانی‌زادگان در تیم ملی را در این آمار می‌توان خلاصه کرد. مدافعی که با 2 دبل، خودش را به پله سوم مدافع گلزن برتر تاریخ تیم ملی رساند. او تا به حال دروازه 4 تیم کامبوج، سوریه، قطر و ترکمنستان را با پیراهن تیم ملی باز کرده و در 2 تای آخر، موفق به زدن 2 گل شده است. هرگاه کنعانی‌زادگان برای تیم ملی گل زده، آن بازی را با کلین‌شیت برده‌ایم.

* جلال حسینی با 8 گل

  114 بار پیراهن تیم ملی را به تن کرد و دوران درخشانی داشت هرچند خط خوردن از لیست جام جهانی 2018، پایانی تلخ برایش رقم زد. حسینی هرگز نتوانست برای تیم ملی دبل کند و هر بار تنها یک گل زد. رقیب موردعلاقه او، ازبکستان بود که 2 بار دروازه‌اش را باز کرد شامل اولین و آخرین گل دوران ملی.

گل سیدجلال حسینی به ازبکستان

 تیم ملی با گلزنی حسینی هرگز شکست نخورد و صاحب 6 برد و 2 مساوی شد. در کارنامه ملیِ حسینی، زدن 2 گل 2 امتیازی دیده می‌شود. او در پیراهن تیم ملی توانست دروازه 8 تیم مختلف را باز کند.

* هادی عقیلی با 10 گل

  عنوان گلزن‌ترین مدافع تاریخ فوتبال ملی ایران متعلق است به هادی عقیلی که هرگز نتوانست در جام جهانی حاضر باشد. عقیلی 10 بار برای تیم ملی گل زد شامل 2 بار زدن 2 گل در یک بازی. 5 تا از این 10 گل یعنی 50 درصد گلهای ملی عقیلی از روی نقطه پنالتی زده شدند. قطر، سنگاپور، ارمنستان و بحرین رقبایی بودند که هرکدام 2 بار دروازه‌شان توسط عقیلی باز شد. تیم ملی در بازیهایی که عقیلی گل زد هرگز نباخت و صاحب 7 برد و یک مساوی شد. عقیلی به عنوان بازیکن تیم ملی توانست دروازه 6 رقیب را باز کند.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی