فوتبال ملی زنان در سال که گذشت؛ از عرش تا فرش

فوتبال ملی زنان در سال که گذشت؛ از عرش تا فرش

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی فوتبال زنان ایران در سالی که گذشت فراز و فرود زیادی را طی کرد. از صعود به دور دوم انتخابی المپیک تا فراموشی کامل این تیم در ماه های اخیر.

به گزارش فوتبالی، فروردین ماه سال گذشته بود که تیم ملی فوتبال زنان ایران برای شرکت در دور اول انتخابی المپیک پاریس و دیدار با میانمار به این کشور سفر کرد. 

تیم ملی فوتبال زنان ایران در دیدار رفت با تک گل افسانه چترنور میانمار را شکست داد. شاگردان آزمون در دیدار برگشت هم توانستند با تساوی یک بر یک جواز حضور در دور دوم انتخابی المپیک را کسب کنند. تک گل ایران را در این دیدار نگین زندی به ثمر رساند.

پس از صعود ایران به دور دوم انتخابی المپیک، همه منتظر آماده سازی خوب این تیم بودند. خصوصا که تیم ملی فوتبال زنان با استرالیا که یکی از قدرت های جهان است همگروه شده بود اما شاگردان آزمون از اردیبهشت تا آبان ماه که شروع دور دوم انتخابی المپیک بود فقط چند اردو برگزار کردند و تنها در دو دیدار دوستانه مقابل روسیه به میدان رفتند تا با کمترین آمادگی پای به مسابقات انتخابی المپیک بگذارند. آن ها در این مسابقات فراتر از انتظار ظاهر شدند و‌ مقابل استرالیا که چند ماه قبل رتبه چهارم المپیک را بدست آورده بود، با نتیجه نزدیک دو بر صفر شکست خورد. در ادامه این تیم مقابل چین تایپه به تساوی بدون گل رسید و از فیلیپین هم با یک گل شکست خورد تا بدون زدن گل به کار خود خاتمه دهد. 

پس از این مسابقات که اواسط آبان به اتمام رسید و کسب نتایج مطلوب تیم ملی، همه منتظر توجه بیشتر به این تیم بودند اما فیفا دی ها یک به یک‌ گذشت و تیم‌ ملی فوتبال زنان ایران بیشتر از چهار ماه پس از آخرین دیدارش در انتخابی المپیک هیچ‌ مسابقه ای برگزار نکرد. تنها اتفاق ملی در این چند مدت هم برگزاری دو اردوی انتخابی بود.

به این ترتیب سال گذشته به دو بخش برای تیم ملی فوتبال زنان ایران تقسیم شد؛

بخش اول صعود به دور دوم انتخابی المپیک و نتایج فراتر از انتظار در این دور و بخش دوم فراموشی کامل این تیم پس از مرحله دوم انتخابی المپیک که باید دید تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

۶۰۰۱