ماجرای دو بازی خداحافظی برای مهدوی‌کیا

ماجرای دو بازی خداحافظی برای مهدوی‌کیا

پایگاه خبری فوتبالی- شاید مهدی مهدوی‌کیا یکی از معدود بازیکنانی باشد که دو بازی خداحافظی برایش برگزار شده است.

به گزارش فوتبالی، مهدوی‌کیا در شرایطی که 36ساله بود، فینال جام حذفی در سال 92 را به عنوان بازی خداحافظی‌اش انتخاب کرد. دیداری که بین پرسپولیس و سپاهان برگزار می‌شد و طبق توافق دو باشگاه، قرار بود قبل از شروع مسابقه، یک دیدار نمادین به بهانه خداحافظی کیا برگزار شود که نهایتا این اتفاق رخ نداد و مهدوی‌کیا در 5 دقیقه پایانی مسابقه، وارد زمین شد و با توجه به شکست تیمش در ضربات پنالتی، با خاطره‌ای تلخ، چهارگوشه زمین را بوسید.

چند ماه بعد از این ماجرا و در آذر سال 92، یک دیدار خداحافظی دیگر برای مهدوی‌کیا برگزار شد و تیم پیشکسوتان میلان با حضور بازیکنانی مانند پائولو مالدینی، فرانکو بارزی و جنارو گتوزو به تهران آمد تا مقابل پیشکسوتان پرسپولیس قرار بگیرد.

محمد رویانیان مدیرعامل وقت پرسپولیس در بخشی از مصاحبه‌اش با خبرآنلاین، درباره اینکه چرا دو بازی خداحافظی برای کیا برگزار شد، گفته است:" من به عشق پیشکسوتان و آقای مهدوی‌کیا این کار را کردم. من مکه بودم و آقای فردوسی‌پور او را به برنامه ۹۰ دعوت کرد و مهدوی‌کیا دل‌شکسته بود. من اشک‌های او را دیدم حالم خراب شدم. برگشتم کمی با او صحبت کردم و به مهدوی‌کیا گفتم ناراحت نباش. او می‌خواست خداحافظی کند و خدا را گواه می‌گیرم یکی از دلایلم احترام به مهدوی‌کیا بود."

به گفته رویانیان، هزینه آن بازی خداحافظی، بین 600 تا 700 میلیون تومان شد.

1984