خاتون چگونه سال را با صدرنشینی به اتمام رساند؟

خاتون چگونه سال را با صدرنشینی به اتمام رساند؟

پایگاه خبری فوتبالی- تیم فوتبال خاتون بم توانست با صدرنشینی در لیگ برتر فوتبال زنان، سال را به اتمام برساند.

به گزارش فوتبالی، لیگ برتر فوتبال زنان ایران در سالی که گذشت با صدرنشینی خاتون بم به پایان رسید. تیمی که اگر در دو بازی آینده خود به یک پیروزی برسد بار دیگر قهرمان ایران خواهد شد.

خاتونی ها در سال ۱۴۰۲ بالا و پایینی های زیادی را طی کردند. فصل برای آن ها با حضور در جام باشگاه های آسیا شروع شد. آن ها در این مسابقات مقابل نماینده استرالیا و کره جنوبی شکست خوردند و با تساوی مقابل نسف قارشی ازبکستان به کار خود در این مسابقات پایان دادند. شاید خیلی ها منتظر خرید های زیاد از سوی مرضیه جعفری برای شروع فصل بودند اما آن ها نه تنها بازیکنی را جذب نکردند بلکه گلنوش خسروی را هم به شهرداری سیرحان دادند تا با ۱۵-۱۶ بازیکن پای به لیگ برتر فوتبال زنان ایران بگذارند.

فصل برای خاتون به خوبی شروع شد اما اواسط نیم فصل شرایط برای این تیم نگران کننده شد؛ آن ها پس از هفته ششم که سپاهان را با سه گل شکست دادند دچار مشکلی شدند که فکرش را هم نمیکردند؛ تصادف بازیکنان این تیم و خارج شدن سه بازیکن کلیدی این تیم از لیست خاتون برای ادامه فصل ضربه بزرگی به تیم مرضیه جعفری زد.

در حالی که شاید خیلی ها کار را برای این تیم تمام شده می دانستند، آن ها با قدرت به کارشان ادامه دادند. این در حالی بود که بمی ها فقط ۱۲ بازیکن داشتند و ۱۲ هفته از مسابقات هم باقی مانده بود.

مرضیه جعفری در اولین اقدام پس از حوادثی که برای بازیکنانش پیش آمد، مهدیه مولایی را در درون دروازه قرار داد. گلری که مدت ها بازی نمی کرد و‌ به نوعی مربی زهرا خواجوی در تیم خاتون بود. عملکرد این بازیکن در اولین حضورش آنقدر خوب بود که مرضیه جعفری خیالش از دروازه راحت شود. 

اما نقش اصلی را در تیم خاتون، زهرا قنبری بازی می کرد؛ بازیکنی که در این تیم کاپیتان نیست اما مانند یک‌ کاپیتان تیم را رهبری می کند. در روز هایی که خاتون با کمبود بازیکن مواجه بود، او در همه پست ها حضور داشت. زمانی که تیم به مهاجم احتیاج داشت به خط حمله می رفت و اگر به دفاع نیاز داشتند باز هم او به عنوان مدافع انجام وظیفه می کرد تا مرضیه جعفری یک مربی داخل زمین داشته باشد. 

خاتون بم سال را با ۴۰ امتیاز به پایان رساند. آن ها در این یک سال ۱۹ بازی انجام دادند و فقط دو بار شکست خوردند و آن هم در مسابقات جام باشگاه های زنان آسیا بود. در لیگ ایران مدت هاست این تیم شکست نمیخورد و احتمالا برای دیدن شکستشان در لیگ ایران همچنان باید همه منتظر بمانند.

شاید در چند وقت اخیر مصاحبه های زیادی علیه این تیم از رقبایشان پخش شده باشد اما باید بپذیریم تیمی که با این شرایط همچنان شانس اول قهرمانی است، شایسته تقدیر هم هست.

۶۰۰۱