سپاهان و گربه سیاهی به نام پیکان؛ سارق جام

سپاهان و گربه سیاهی به نام پیکان؛ سارق جام

  پایگاه خبری فوتبالی- سپاهان در چند فصل اخیر، همیشه جزو مدعیان قهرمانی بوده و اگر بگوییم حتی شایسته‌تر از قهرمانی که با جام دور افتخار زده است، گزاف نگفته‌ایم.

به گزارش فوتبالی، مشکل و مانع آنها برای رسیدن به جام، نه استقلال و پرسپولیس بوده و نه تراکتور و بقیه؛ آنها از پس گربه سیاهی به نام پیکان برنمی‌آیند. سپاهان در 3 فصل اخیر، یک بار به پرسپولیس باخته (بازی رفت لیگ 21) و 2 بار به استقلال (بازی رفت لیگ 21 و بازی برگشت لیگ 23) اما تعداد شکست‌هایش برابر پیکان در همین بازه زمانی، 3 تا بوده: هر فصل یک باخت.

* لیگ 21

  سپاهان با نویدکیا به استقلال در آزادی و به پرسپولیس در اصفهان باخت. آنها در خانه به پیکان هم باختند. تیمی که از پرسپولیس 3 امتیاز گرفت دقیقا به همین اندازه هم از پیکان، امتیاز گرفت. باخت خانگی 2 یک به پیکان درست در همان هفته‌ای رقم خورد که هم استقلال برد و هم پرسپولیس و همان سکته، کار دست نویدکیا و تیمش داد.

* لیگ 22

  سپاهان در هر 2 بازی رفت و برگشت موفق به شکست دادن استقلال شد. آنها بعد از تساوی برابر پرسپولیس در بازی رفت، قرمزها را در آزادی شکست دادند. این یعنی گرفتن 6 امتیاز از استقلال و 4 امتیاز از پرسپولیس برای سپاهانِ مورایس. ولی پیکان تنها 3 امتیاز به زردها داد و در بازی رفت با یک گل سپاهان را برد. پرسپولیس جام قهرمانی را با 66 امتیاز فتح کرد و سپاهان با 65 امتیاز، دستش به جام نرسید. اگر مورایس و تیمش به جای باخت برابر پیکان، مساوی می‌کردند، قهرمان می‌شدند چون بازی رودررو را از پرسپولیس برده بودند.

* این فصل

  سپاهان 3 امتیاز از استقلال و 3 امتیاز از پرسپولیس در نقش جهان گرفته است ولی برابر پیکان در خانه، شکست خورده و امتیازی نگرفته. این بار هم پیکان در نقش جهان موفق به شکست دادن سپاهان شده و شاید بازهم، همین باخت جام را از آنها، دور کند.

* در لیگ برتر

  پیکان فقط در یکی از 21 رویارویی آخرش با پرسپولیس موفق به شکست دادن قرمزها شده است. و در کل تاریخ رویارویی‌ها نیز 5 برد برابر پرسپولیس دارد. برابر استقلال، اوضاع بدتر هم هست: 22 بازی بدون برد و کلا 6 پیروزی که از آخرینش بیش از 14 فصل می‌گذرد. ولی پیکان اولا 3 برد در 5 رویارویی آخر با سپاهان دارد شامل 2 پیروزی در نقش جهان و درمجموع هم 9 بار موفق به شکست دادن این رقیب شده است.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی