امیدواری مدافعان چپ تیم ملی؛ نورافکن هافبک بازی کرد

امیدواری مدافعان چپ تیم ملی؛ نورافکن هافبک بازی کرد

پایگاه خبری فوتبالی – امید نورافکن بعد از 9 ماه برای تیم ملی بازی کرد اما نه در دفاع چپ بلکه در پست هافبک دفاعی. 

به گزارش فوتبالی، تیم ملی ایران دیروز در چهارچوب هفته سوم مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 در ورزشگاه آزادی مقابل تیم ملی ترکمنستان قرار گرفت و توانست با 5 گل به برتری برسد.

تیم ملی دیروز با تشخیص امیر قلعه‌نویی با ترکیبی متفاوت نسبت به جام ملت‌های آسیا به زمین رفت و علاوه بر استفاده از چند بازیکن جدید، چند بازیکن قدیمی‌تر را هم بعد از مدت‌ها به کار گرفت.

یکی از این بازیکنان امید نورافکن بود. نورافکن آخرین بار اواخر خرداد سال گذشته در بازی ایران و قرقیزستان در تورنمنت کافا برای تیم ملی به میدان رفته بود. او در بازی فینال مقابل ازبکستان فرصت بازی پیدا نکرد. 

بعد هم در شروع لیگ مصدوم شد و چند ماهی دور از میادین بود. این مصدومیت فرصت حضور در جام ملت‌های آسیا را هم از او گرفت. اما با رفع مصدومیت و درخشش در ترکیب سپاهان دوباره نظر امیر قلعه‌نویی را جلب کرد و بالاخره در بازی با ترکمنستان به جای سردار آزمونِ مصدوم به زمین رفت.

اما نکته جالب این تعویض این بود که نورافکن به عنوان دفاع چپ به زمین نرفت. او به عنوان هافبک به ترکیب تیم ملی اضافه شد تا محمد محبی که به عنوان وینگر بازی می‌کرد به محوطه جریمه نزدیک‌تر شود و به عنوان مهاجم بازی کند.

این اتفاق برای دفاع چپ‌های تیم ملی هم خبر خوشحال‌کننده‌ای بود. میلاد محمدی در بازی با ترکمنستان از ابتدا در ترکیب تیم قرار داشت و ابوالفضل جلالی هم روی نیمکت نشسته بود. اگر قرار باشد نورافکن در خط هافبک تیم ملی بازی کند محمدی و جلالی فرصت بیشتری برای بازی پیدا خواهند کرد.

نکته دیگر اما این است که هنوز وضعیت احسان حاج صفی مشخص نشده است. قلعه‌نویی این بار او را به تیم ملی دعوت نکرده است اما حاج‌صفی اصلا حرفی از خداحافظی نزده است و امکان دارد دوباره به تیم ملی دعوت شود. در صورت رخ دادن این اتفاق احتمال حضور نورافکن در خط هافبک بیشتر خواهد بود. 

1359