هفته پرماجرای حزباوی؛ از روز بد در السد تا ثبت اولین بازی و مصدومیت

هفته پرماجرای حزباوی؛ از روز بد در السد تا ثبت اولین بازی و مصدومیت

پایگاه خبری فوتبالی – مدافع جوان تیم ملی ایران روزهای عجیبی را پشت سر گذاشت.

به گزارش فوتبالی، دیروز سومین مسابقات روز سوم از مرحله گروهی مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 در قاره آسیا برگزار شد و تیم ملی ایران توانست در ورزشگاه آزادی با 5 گل ترکمنستان را شکست بدهد.

ترکیب تیم ملی در این مسابقه سورپرایزهای زیادی داشت که عمدتا مربوط به پروژه تغییر نسل و جوان‌سازی تیم ملی بود. یکی از این سورپرایزها حضور امین حزباوی در قلب دفاع تیم ملی در کنار محمدحسین کنعانی‌زادگان بود.

این اولین بازی حزباوی با پیراهن تیم ملی ایران بود. او البته این افتخار را مدیون شجاع خلیل‌زاده هم هست. شجاع بازی دیروز را به دلیل این که در بازی قبلی مقابل قطر از زمین اخراج شده بود از دست داده بود و امیر قلعه‌نویی ناچار شد از امین استفاده کند.

امین از مدت‌ها مدنظر کادر فنی تیم ملی قرار داشت و بارها به اردوی تیم ملی دعوت می‌شد. همزمان شایعاتی درباره احتمال دعوت فدراسیون فوتبال قطر از او برای حضور در تیم ملی این کشور هم منتشر می‌شد که نگرانی‌هایی را برای فوتبالدوستان ایرانی ایجاد کرده بود. اما او دیروز بالاخره پیراهن تیم ملی ایران را پوشید تا همه نگرانی‌ها از این بابت از بین برود.

اما اولین بازی ملی برای حزباوی چندان خوب پیش نرفت. البته او نمایش بدی نداشت. اتفاقا زوج او و کنعانی‌زادگان در قلب دفاعی بسیار خوب بازی کرد و حتی یک فرصت گل هم به بازیکنان حریف نداد.

اما در دقیقه 70 بود که حزباوی در پی یک برخورد با بازیکن حریف مصدوم شد و روی زمین افتاد. امیر قلعه‌نویی که فکر نمی‌کرد مصدومیت او جدی باشد با لحنی عصبانی به افتادن حزباوی روی زمین اعتراض کرد و گفت: «بلند شو بابا!»

اما کادر پزشکی تیم بعد از معاینه اولیه امین از کادر فنی خواست این بازیکن را تعویض کند. این اتفاق افتاد و حزباوی در اولین بازی ملی‌اش مصدوم شد و از زمین بیرون رفت.

البته مصدومیت او به اندازه مصدومیت سردار آزمون جدی نیست و حزباوی به احتمال زیاد برای بازی برگشت مقابل ترکمنستان در دسترس کادر فنی خواهد بود. ضمن این که شجاع هم محرومیتش را پشت سرگذاشته است و می‌تواند به تیم ملی کمک کند.

حزباوی البته در باشگاهش یعنی السد قطر هم هفته عجیبی را پشت سر گذاشت. در بازی با المعیذر حزباوی ابتدا یک پنالتی به حریف داد و سپس با یک اشتباه عجیب، پایه‌گذار گل دوم المعیذر شد. سرمربی السد بین دو نیمه او را بیرون کشید و السد توانست با زدن 4 گل به بازی برگردد!

1359