انتقال بزرگ در تیم ملی؛ قایدی شماره 10 را از کریم گرفت

انتقال بزرگ در تیم ملی؛ قایدی شماره 10 را از کریم گرفت

پایگاه خبری فوتبالی – پیراهن شماره 10 تیم ملی بعد از سال‌ها یک صاحب جدید پیدا کرد.

به گزارش فوتبالی، روز گذشته اولین بازی تیم ملی ایران بعد از پایان جام ملت‌های آسیا 2023 برگزار شد و تیم ملی توانست در سومین مسابقه‌اش در مرحله انتخابی جام جهانی 2026 با 5 گل تیم ملی ترکمنستان را شکست بدهد.

تیم ملی در بازی دیروز با چهره‌‌ای متفاوت نسبت به آنچه در جام ملت‌ها دیده بودیم وارد زمین شد. این تغییر بزرگ در راستای تغییر نسل در تیم ملی و جوان‌سازی تیم ملی بود که لزوم آن حتی قبل از شروع جام ملت‌ها هم حس می‌شد.

یکی از مهم‌ترین تغییرات در فهرست تیم ملی خروج نام کریم انصاری‌فرد از فهرست ملی‌پوشان بود. انصاری‌فرد که اولین گل ایران در جام ملت‌های 2023 را زده بود آخرین بازی‌اش در تیم ملی را در بازی با ژاپن تجربه کرد.

او که پیراهن شماره 10 تیم ملی را می‌پوشید در بازی تلخ مقابل تیم ملی قطر فرصت حضور در ترکیب تیم ملی را پیدا نکرد و برای دو بازی مقابل ترکمنستان هم به تیم ملی دعوت نشد.

این طور به نظر می‌رسد که باید پرونده او را در تیم ملی باید با 104 بازی ملی و 30 گل ببندیم. اتفاق مهم دیگری که می‌تواند نشانه پایان کار او در تیم ملی باشد این است که دیروز مهدی قایدی با پیراهن شماره 10 که تا چند روز پیش متعلق به انصاری‌فرد بود وارد زمین شد.

به این ترتیب قایدی وارث یکی از مهم‌ترین پیراهن‌های تیم ملی شده است. این اتفاق در هفدهمین بازی ملی برای او افتاد. قایدی دیروز 20 دقیقه برای تیم ملی بازی کرد اما نتوانست چندان درخشان ظاهر شود.

خیلی‌ها با توجه به ضعف ترکمنستان در فار دفاعی منتظر بودند قایدی یک گل شبیه دو گلی که در جام ملت‌ها به فلسطین و هنگ کنگ زده بود بزند اما این اتفاق نیفتاد.

با این وجود اتفاق بزرگ در جای دیگری رخ داده است. پیراهن شماره 10 تیم ملی به او رسیده است. این پیراهن قبلا متعلق به بازیکن بزرگی مثل علی دایی بوده است و مسئولیت سنگینی روی کسی که آن را می‌پوشد می‌‌گذارد. مهدی بازیکن با استعدادی است و با 25 سال سن، فرصت زیادی برای درخشش با پیراهن 10 تیم ملی دارد.

1359