دعوت مجدد بازیکن اسبق استقلال به اردوی تیم ملی ازبکستان

دعوت مجدد بازیکن اسبق استقلال به اردوی تیم ملی ازبکستان

پایگاه خبری فوتبالی - بازیکن اسبق استقلال دوباره به جمع بازیکنان تیم ملی کشورش دعوت شد.
به گزارش فوتبالی، فرهاد مجیدی در نیم فصل دوم لیگ بیست و یکم زمینه برای حضور یک ملی پوش ازبکستانی به نام عزیزبک آمانوف را در جمع بازیکنان استقلال فراهم کرد و این فوتبالیست پیراهن آبی را پوشید. عزیزبک در دوره مجیدی چهره‌ای معمولی نشان داد و البته هنگام تقابل با نساجی در جام حذفی آن فصل یک پنالتی فوق العاده مهم را نیز از کف داد ولی با این وجود استقلال پس از رفتن فرهاد او را حفظ کرد و این بازیکن ازبکستانی با روی کار آمدن ریکاردو ساپینتو نیز در استقلال بود. 

سرمربی پرتغالی استقلال اصلاً اعتقادی به آمانوف نداشت و حتی یک بار در مصاحبه خودش با صراحت گفت او بازدهی برای استقلال نداشته است. سرانجام این بازیکن در فرایندی عجیب پاسپورت خودش را گرفت و شبانه از تهران به استانبول رفت تا با مدیران تیم جدیدش مذاکره کند! عزیزبک از استقلال رفت و ی مصاحبه‌ای با تاکید بر اینکه رفتار ریکاردو ساپینتو با او موجب شد تا حضور در اردوی ازبکستان را از دست داده و دیگر به تیم ملی کشورش دعوت نشود، مدعی شکایت از استقلال به خاطر عدم دریافت مطالبات خودش شد. ادعایی که چند ماه قبل آن را در کمیته انضباطی فیفا عملی کرد و حالا در دادگاه اولیه علیه استقلال حکم گرفته است. 

آمانوف بعد از چیزی حدود یک سال دوری دوباره به تیم ملی ازبکستان دعوت شد و امروز در هنگ کنگ از دقیقه ۸۳ برای ازبک‌ها به میدان رفت. نکته جالب توجه اینکه سرمربی ازبکستان عزیزبک آمانوف را به جای جلال الدین ماشاریپوف بازیکن کنونی استقلال به میدان فرستاد.

9989