بهترین بازیکن تاریخ باشگاه منچستریونایتد از نظر جیم رتکلیف

بهترین بازیکن تاریخ باشگاه منچستریونایتد از نظر جیم رتکلیف

پایگاه خبری فوتبالی - سر جیم رتکلیف، مالک مشترک منچستریونایتد، نظر خود را در مورد بهترین بازیکن باشگاه، بین کریستیانو رونالدو و سر بابی چارلتون به اشتراک گذاشت.

به گزارش فوتبالی، رونالدو دو دوره را در اولدترافورد گذراند، جایی که از سال 2003 تا 2009 زیر نظر سر الکس فرگوسن تمرین کرد و سپس دوباره در آگوست 2021 به عنوان برنده پنج توپ طلا مجددا به جمع شیاطین سرخ پیوست. دوران دوم فوق ستاره پرتغالی آنطور که انتظار میرفت خوب نبود، چرا که رونالدوی پیر نتوانست انتظارات را برآورده کند و به دلیل اختلافاتی که با تن هاگ، سرمربی وقت منچستریونایتد داشت باعث شد که ساختار مدیریتی باشگاه، او را قبل از نابودی کامل النصر عربستان بفروشد. هیچ شانسی وجود ندارد که مالک اقلیت جدید یونایتد، راتکلیف، رونالدو را دوباره به اولترافورد برگرداند، اما او اعلام کرده است که مهاجم النصر بهترین بازیکن تاریخ باشگاه است و او را با سر بابی چارلتون مقایسه می کند.

راتکلیف در پادکست باشگاه دوچرخه سواری Geraint Thomas گفت: "بهترین بازیکن تاریخ منچستریونایتد؟ احتمالاً رونالدو، حدس می‌زنم. بابی چارلتون را کمی به یاد دارم و او مشخصا اسطوره منچستریونایتد بود. اما من یک بار از الکس فرگوسن پرسیدم که بهترین بازیکنی که تا به حال مربیگری او را انجام داده چه کسی بوده و او گفت کریستیانو."

پس از اینکه رونالدو در یک بازی دوستانه پیش فصل بین اسپورتینگ و منچستریونایتد عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت، فرگوسن در آگوست 2003، این بازیکن 18 ساله را آن زمان با مبلغ 12 میلیون پوند به خدمت گرفت. پس از اولین فصل دشوار در اولدترافورد، این اعجوبه پرتغالی به یکی از بزرگترین بازیکنان جهان تبدیل شد. رونالدو در فصل ماقبل آخر حضورش در یونایتد، 42 گل در 49 بازی به ثمر رساند و رکورد 80 میلیون پوندی انتقال به رئال مادرید را به نام خود ثبت کرد. رونالدو در طول 6 سال حضورش در شیاطین سرخ سه قهرمانی لیگ برتر و یک قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد.

برنده 4 کفش طلای اروپا اعلام کرده بود که کار او در اروپا به پایان رسیده و هر آنچه که میخواسته را به دست آورده و اکنون با النصر در لیگ برتر عربستان بازی می کند. کریستیانو رونالدو در عرصه ملی همچنان فعالانه با تیم ملی پرتغال حضور دارد و در دیدار مقابل اسلوونی در تاریخ 26 مارس مقابل این تیم به میدان خواهد رفت.

1369