ترکیب احتمالی تیم ملی؛ یک جوان به جای شجاع

ترکیب احتمالی تیم ملی؛ یک جوان به جای شجاع

پایگاه خبری فوتبالی- 43 روز پس از شکست دردناک برابر قطر در نیمه‌نهایی جام ملتها و نرسیدن به فینال، تیم ملی در سومین بازی مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی 2026 در خانه از ترکمنستان میزبانی می‌کند.

به گزارش فوتبالی، دیداری که گام اول قلعه‌نویی و کادر فنی‌اش در پروسه جوانگرایی محسوب می‌شود بخصوص پس از کشیده شدن خط قرمز روی نام امثال حاج‌صفی، چشمی و انصاری‌فرد و عدم دعوت‌شان به اردو. تیم ملی امروز قطعا یک تغییر نسبت به بازیهای پیشین دارد چراکه شجاع خلیل‌زاده به دلیل محرومیت، نمی‌تواند در ترکیب قرار بگیرد. 

* درون دروازه

پیام نیازمند به دلیل مصدومیت، اردو را ترک کرد و جایش را به حسین پورحمیدی داد. آرشا شکوری دروازه‌بان تیم ملی نوجوانان هم در اردو حضور دارد ولی همچنان احتمال انتخاب علیرضا بیرانوند برای حضور درون دروازه، بیشتر از گزینه‌های دیگر است. با احتمالی کمتر، شاید قلعه‌نویی در این بازی به حسین حسینی بابت درخشش در لیگ برتر، فرصت بازی بدهد.

* خط دفاع

عمده تغییرات تیم ملی نسبت به جام ملتها در این قسمت زمین است. یکی از بین سامان فلاح یا امین حزباوی، وارد ترکیب اصلی شده و در کنار محمدحسین کنعانی‌زادگان در مرکز خط دفاع بازی خواهد کرد. حزباوی هنوز بازی ملی ندارد ولی فلاح 2 بازی در کارنامه‌اش دیده می‌شود. 

در سمت راست، احتمال بازی کردن صالح حردانی وجود دارد چراکه رقیب، بهترین گزینه برای تست مدافع استقلال است ولی شاید درنهایت قلعه‌نویی به حضور رامین رضاییان رضایت داده و ریسک نکند. در سمت چپ، میلاد محمدی شانس اصلی بازی است و جلوتر از حسین گودرزی و امید نورافکن (که احتمالا برای بازی به عنوان یک هافبک به تیم ملی دعوت شده است) و ابوالفضل جلالی در ترکیب قرار خواهد گرفت.

* خط میانی

قلعه‌نویی در تمام دوران سرمربیگری‌اش، اعتقاد ویژه‌ای به این قسمت زمین داشته و به همین دلیل هم با بهینه‌ترین ترکیبش وارد زمین می‌شود. همچنان زوج سعید عزت‌اللهی و سامان قدوس را در مرکز خط میانی شاهد هستیم. در سمت راست، علی قلی‌زاده با توجه به مصدومیت علیرضا جهانبخش، بازی خواهد کرد و در سمت چپ، یکی از بین مهدی قایدی یا محمد محبی. اولی، گزینه بهتری است و دومی، مرد محبوب قلعه‌نویی.

* خط حمله

این درست که امثال سعید سحرخیزان یا محمدرضا آزادی یا جواد آقایی‌پور به اردو دعوت شده‌اند ولی چه کسی می‌تواند از زوج سردار آزمون و مهدی طارمی چشم‌پوشی کند؟ تا اطلاع ثانوی، مهاجمان نیمکت‌نشین رم و پورتو، زوج اصلی خط حمله تیم ملی خواهند بود و این ربطی به شرایط سنی و پروسه جوانگرایی ندارد.

* روی سکو

قلعه‌نویی برای تکمیل لیست 23 نفره‌اش باید روی نام 6 بازیکن حاضر در اردو، خط قرمز کشیده و آنها را به سکو منتقل کند. آرشا شکوری، شجاع خلیل‌زاده، مهدی ترابی و مهدی لیموچی شانس‌های اصلی سکونشینی هستند. 2 نفر دیگر هم از بین جواد آقایی‌پور یا محمدرضا آزادی و ابوالفضل جلالی یا حسین گودرزی انتخاب خواهند شد.

* ترکیب احتمالی

علیرضا بیرانوند، صالح حردانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، امین حزباوی، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس، علی قلی‌زاده، محمد محبی، مهدی طارمی و سردار آزمون.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی