تاریخچه تیم ملی برابر ترکمنستان؛ در سودای کلین‌شیت

تاریخچه تیم ملی برابر ترکمنستان؛ در سودای کلین‌شیت

پایگاه خبری فوتبالی- سومین بازی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی 2026 در خانه و برابر ترکمنستان برگزار می‌شود. 

به گزارش فوتبالی، رقیبی که حتی جزو تیمهای درجه 2 قاره آسیا هم محسوب نمی‌شود ولی به طرز عجیبی برابر تیم ملی خوب نتیجه گرفته است. تیم ملی در 8 بازی قبلی برابر این رقیب، 3 برد، 3 مساوی و 2

باخت دارد؛ آماری که نسبت به دو رقیب دیگر این گروه یعنی ازبکستان و هنگ‌کنگ ضعیف‌تر است.

تیم ملی در 8 دیدار قبلی با ترکمنستان، 10 گل زده و 8 بار هم دروازه‌اش باز شده است. و عجیب‌ترین نکته اینکه هرگز برابر این رقیب موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌مان نشده‌ایم.

درحالیکه ترکمنستان 2 بار کلین‌شیت کرده است. در تهران، 4 بار با ترکمنستان بازی کرده‌ایم و 3 برد و یک باخت داریم. در بازیهای رسمی، تیم ملی یک برد و 2 مساوی برابر این رقیب دارد.

در تاریخچه رویارویی با این رقیب، فقط یک بازیکن تیم ملی توانسته بیشتر از یک گل بزند: صمد مرفاوی با 2 گل زده. از جمع بازیکنان فعلی تیم ملی، سعید عزت‌اللهی و سردار آزمون سابقه زدن گل به ترکمنستان را دارند. هر 2 شکست تیم ملی برابر ترکمنستان در زمان سرمربیگری محمد مایلی‌کهن رقم خورد.

1- اولین رویارویی دو تیم در جام اکو رقم خورد که تیم پروین با گلهای صمد مرفاوی و محسن گروسی، رقیب را 2 یک در ورزشگاه آزادی شکست داد.

2- 6 روز بعد، دوباره در همان بازیهای جام اکو و در تهران بازهم برابر ترکمنستان قرار گرفتیم و 2 بر یک بردیم. این بار، صمد مرفاوی و اصغر مدیرروستا برای‌مان گل زدند.

3- در مرحله گروهی بازیهای آسیایی هیروشیما برابر ترکمنستان قرار گرفتیم و یک یک متوقف شدیم. گل تیم ملی را در این بازی، بازیکن رقیب زد.

4- تیم مایلی‌کهن در دیداری دوستانه برابر ترکمنستان در عشق‌آباد قرار گرفت و به تساوی یک یک رسید. کریم باقری زننده گل‌مان بود.

5- 2 روز بعد بازهم با ترکمنستان در خانه‌اش مصاف دادیم. این بار اما بازی به سود رقیب تمام شد و با یک گل شکست خوردیم.

6- تیم ملی پیش از جام ملتها از ترکمنستان میزبانی کرد و در میان تعجب با یک گل در ورزشگاه آزادی شکست خورد.

7- بازی رفت مقدماتی جام جهانی 2018 در خانه رقیب. دیداری که با گل دقیقه 4 سردار آزمون، خوب شروع شد ولی درنهایت با تساوی یک یک به پایان رسید.

8- در دیدار برگشت و در آزادی با نتیجه 3 یک ترکمنستان را بردیم. پورعلی‌گنجی، عزت‌اللهی و دژاگه از روی نقطه پنالتی برای تیم کی‌روش گل زدند.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی