شکایت عابدزاده از «پرویز خان»؛ روایت زندگی من در این فیلم واقعیت ندارد!

شکایت عابدزاده از «پرویز خان»؛ روایت زندگی من در این فیلم واقعیت ندارد!

پایگاه خبری فوتبالی – دروازه‌بان اسبق تیم ملی ایران از عوامل یک فیلم سینمایی شکایت کرد.

به گزارش فوتبالی، احمدرضا عابدزاده سنگربان پیشین تیم ملی ایران و باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در یک پست اینستاگرامی در صفحه شخصی خودش از شکایت از عوامل فیلم سینمایی «پرویز خان» خبر داده است.

«پرویز خان» یک فیلم سینمایی است که همین امسال ساخته شد و نخستین بار در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر رونمایی شد. این فیلم از ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ در سینماهای ایران اکران شده است.

ماجرای فیلم به مرور زندگی پرویز دهداری فوتبالیست و مربی مشهور ایرانی است که در 38 سالگی و در سال 1350 سرمربی تیم ملی ایران شد. بعد از مدتی از تیم ملی ایران جدا شد اما قبل از بازی‌های آسیایی 1986 دوباره به تیم ملی برگشت.

با این وجود ماجرای استعفای 14 بازیکن از تیم ملی باعث اتفاقات عجیبی در آن دوره رقم بخورد. دهداری در فوتبال ایران به عنوان «معلم اخلاق» معروف است و همه از او به نیکی یاد می‌کنند.

اما پس از اکران خصوصی این فیلم برای اهالی فوتبال زمزمه‌هایی درباره نارضایتی برخی از فوتبالیست‌های سابق تیم ملی از روایت‌هایی درباره آنها در فیلم وجود دارد منتشر شد.

حالا اما احمدرضا عابدزاده اولین کسی است که به صورت رسمی از عوامل فیلم شکایت می‌کند. او در متنی که در صفحه شخصی خودش در اینستاگرام منتشر کرده است توضیح مشخصی درباره دلیل شکایتش نداده است.

عابدزاده به صورت سربسته گفته است که بر خلاف ظاهر مقبول فیلم، از برخی نام‌ها و اسامی صاحبنامان فوتبال ایران سوءاستفاده شده است و حتی در مواردی برخی از آنها مورد تمسخر و توهین واقع شده‌اند.

عابدزاده همچنین گفته است که بر خلاف ادعای مطرح شده در تیزرهای فیلم، هیچگونه حضوری در فیلم نداشته است و روایتی که از او در این فیلم وجود دارد را تایید نمی‌کند.

آنچه از عابدزاده در این فیلم وجود دارد مربوط به داستان مهاجرت او خانواده‌اش از آبادان به اصفهان و ازدواجش در این شهر و همچنین دعوت شدنش به تیم ملی ایران است.

حالا باید دید این واکنش به کجا خواهد رسید و تهیه کننده فیلم سینمایی «پرویز خان» چه پاسخی به این اتفاق نشان خواهد داد.

1359