کدام هافبک ها در فوتبال اروپا بیشترین پاس کلیدی را ثبت کرده اند؟

کدام هافبک ها در فوتبال اروپا بیشترین پاس کلیدی را ثبت کرده اند؟

پایگاه خبری فوتبالی- در فوتبال امروز بازیکنانی بازیساز خلاق که بتوانند با پاس های خلاقانه گره دفاعی حریف را باز کنند محدود هستند.

به گزارش فوتبالی، در طی دو دهه گذشته بازیکنان خلاق و پاسور در خط هافبک تیم های مطرح اروپایی همیشه در ذهن هوادارن فوتبال ماندگار بوده اند. بازیکنانی مانند ژاوی، آندره آ پیرلو، زین الدین زیدان، فرانک لمپارد، رونالدینیو و بسیاری دیگر از ستاره دنیای فوتبال از اسطوره هایی هستند که نام آنها در ذهن هوادارن دنیای فوتبال ماندگار است. اما در ‌فصل جاری لیگ های معتبر اروپایی بیشترین تعداد اسمارت پاس یعنی پاس های خلاقانه و نفوذ کننده در دفاع حریف که سعی می‌کند خطوط دفاعی تیم مقابل را شکسته و در حمله باعث برتری خط هجومی شود توسط نشریه دیلی میل بررسی شده است.

در این فهرست نام فلوریان ویرتز هافبک خلاق بایرلورکوزن و‌ تیم ملی آلمان با ۵۸ پاس در صدر قرار دارد. در رده دوم نام برونو فرناندز کاپیتان پرتغالی باشگاه منچستریونایتد با ۴۹ پاس دیده می شود. مارتین اودگارد نفر سوم این فهرست است که ۴۸ پاس کلیدی ارسال کرده است. ماتیاس سوله هافبک آرژانتینی قرضی‌ یوونتوس در تیم فروزینونه با ۴۳ پاس در رده چهارم است و برونو گیمارش ملی پوش برزیلی نیوکاسل در کنار رودریگو دی پل هافبک آرژانتینی آتلتیکومادرید مشترکا با ۳۸ پاس در رتبه پنجم قرار دارند.

۱۰۰۹