علاقه شدید داویدز به ایران؛ غذاهای ایرانی فوق‌العاده‌اند!

علاقه شدید داویدز به ایران؛ غذاهای ایرانی فوق‌العاده‌اند!

پایگاه خبری فوتبالی – ستاره سابق تیم ملی فوتبال هلند این روزها در ایران به سر می‌برد.

به گزارش فوتبالی، یکی از اتفاقات جذاب فوتبالی که امروز و در آستانه سال جدید رخ داد سفر ادگار داویدز در تهران و حضور او در ویژه برنامه سال نوی شبکه 3 بود.

داویدز هلندی را اهالی فوتبال با مدل موهایش، سبک بازی قدرتی و سرعتی و البته شوت‌‌های کم‌نظیرش می‌شناسند. او چند سال آخر دوران بازی‌اش را به دلیل مشکلی که برای چشم‌هایش پیش آمده بود با عینک مخصوص بازی کرد. 

داویدز که امروز به اردوی تیم ملی ایران رفته بود پس از دیدار با امیر قلعه‌نویی و گفت‌وگوی دسته‌جمعی با ملی‌پوشان، با علیرضا جهانبخش کاپیتان تیم ملی ایران هم به صورت جداگانه گفت‌وگو کرد.

چیزی که این گفت‌وگو را تسهیل کرد تسلط جهانبخش به زبان هلندی بود. او سال‌ها قبل در تیم نایمخن بازی می‌کرد و حالا مدتی است که به تیم فاینورد پیوسته است.

داویدز در این گفت‌وگوی دو نفره با جهانبخش درباره ایران صحبت کرد و از علاقه‌اش به ایران گفت. او بعد از صحبت با جهانبخش با دوربین تلویزیونی صحبت کرد و از این گفت که هلندی صبحت کردن جهانبخش به شدت او را تحت تاثیر قرار داده است. 

داویدز گفت: «اولین نیست که به ایران آمده‌ام. من عاشق ایران هستم. زبان فارسی یکی از زیباترین و شیرین‌ترین زبان‌ها و گویش‌هایی است که من در عمرم شنیده‌ام. غذاهای ایرانی هم که در همه جای دنیا زبانزد و فوق‌العاده هستند. فرهنگ ایران فرهنگ گرمی است. آثار باستانی را در همه جای ایران می‌شود دید و این یعنی ایرانی‌ها از قدیم به هنر علاقه‌مند بوده‌اند.»

1359