قلعه‌نویی با تیپ جدید در اندیشه ساختن یک تیم تازه (عکس)

قلعه‌نویی با تیپ جدید در اندیشه ساختن یک تیم تازه (عکس)

پایگاه خبری فوتبالی- پس از حذف ایران از جام ملت‌های آسیا، هم اکنون سرمربی تیم ملی تمام فکر و ذکر خود را روی بازی‌های مقدماتی جام جهانی معطوف کرده است. 

به گزارش فوتبالی، پس از پیروزی شگفت‌انگیز ایران مقابل ژاپن در جام ملت‌های آسیا، دریچه‌ای تازه از امید به روی ایرانی‌های عاشق فوتبال باز شد و قهرمانی در این تورنمنت بیش از هر وقت دیگری در دسترس به نظر می‌رسید. 

اما اوضاع بر وفق مراد پیش نرفت و ایران در نیمه نهایی تسلیم قطر شد تا حسرت قهرمانی همچنان ادامه‌دار باشد. پس از این اتفاق، انتقادات گسترده‌ای علیه تیم ملی مطرح شد و قلعه‌نویی به سبب میانگین سنی بالای تیم ملی و دعوت از بازیکنان پا به سن گذاشته، مورد سوال و جواب کارشناسان قرار گرفت. 

قلعه‌نویی بعدها در یک برنامه تلویزیونی به انتفادها واکنش نشان داد و با گفتن جملاتی از قبیل "فوتبال قابل پیش‌بینی نیست"، "گاهی ممکن است یک تیم روزش نباشد" و "فوتبال است دیگر، پلی‌استیشن که نیست!" به دفاع از کادرفنی و بازیکنان تیم ملی پرداخت. البته او نیاز به جوانگرایی را انکار نکرد و تاکید داشت که تغییر نسل در تیم ملی باید به آهستگی و با شیب ملایم اتفاق بیفتد.

روز گذشته لیست بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی اعلام شد و طبق انتظارات، استارت جوانگرایی از سوی قلعه‌نویی زده شده است، اما لیست او از چندین جهت عجیب به نظر می‌رسد و ابهاماتی را در ذهن فوتبالدوستان ایجاد کرده است. 

از جمله این ابهامات، دعوت نکردن از بهترین گلزنان لیگ است. رضا اسدی و شهریار مغانلو، مهاجمان باشگاه سپاهان در حال حاضر مشترکا با 10 گل زده در صدر جدول گلزنان لیگ قرار دارند و انتظار می‌رفت عملکرد آن‌ها زیر ذره‌بین کادر فنی قرار داشته باشد، اما در کمال تعجب نام آن‌ها در فهرست تیم ملی مشاهده نشد و گویا کادر فنی ایران میانه‌ای با آقای گل‌های لیگ ندارد! 

از سوی دیگر، احمد نوراللهی چند وقتی می‌شود که به روزهای اوج خود برگشته و در ترکیب الوحده خوش می‌درخشد. اما او هم نتوانسته نظر کادرفنی تیم ملی را جلب کند و در لیست جدید غایب است. 

دیگر غایب بزرگ در لیست قلعه‌نویی، روزبه چشمی، بازیکن باتجربه استقلال است که در اردوی قبل تیم ملی هم حضور داشت و در استقلال هم عملکرد خوبی ارائه داده، اما به دلایلی نامعلوم او هم از لیست تیم ملی خط خورده است. 

هم اکنون، اردوی ملی‌پوشان در هتل المپیک آغاز شده و بازیکنان خود را به کادر فنی معرفی کرده‌اند. در یکی از تصاویر منتشر شده، امیر قلعه‌نویی را می‌بینیم که با استایل جدید خود در حال ورود به هتل است و با چهره‌ای مصمم به استقبال ماجراجویی تازه می‌رود.

قطعا قلعه‌نویی مربی پخته و باتجربه‌ای است و برای بازیکنانی که دعوت کرده دلایل خاص خود را دارد، اما همه بی‌صبرانه منتظرند ببینند توضیح او در خصوص ابهامات وارده چه خواهد بود.

7474