جوانگرایی شروع شد؛ خداحافظ کاپیتان‌های محبوب

جوانگرایی شروع شد؛ خداحافظ کاپیتان‌های محبوب

پایگاه خبری فوتبالی- گویا پروژه جوانگرایی قلعه‌نویی آغاز شده و دو کاپیتان تیم‌ملی اولین قربانیان آن هستند.

به گزارش فوتبالی، لیست اعلام‌شده توسط امیر قلعه‌نویی برای اردوی تیم ملی دو غایب بزرگ داشت. احسان حاج‌صفی و کریم انصاری‌فرد دو غایب لیست جدید هستند اما این غیبت با بقیه غیبت‌ها تفاوت دارد. همیشه غیبت بعضی از بازیکنان به سلیقه مربی یا شرایط بازیکن و مسائل مشابه ارتباط داده می‌شود اما این بار غیبت این دو بازیکن فرق دارد. 

در فوتبال ایران در موارد مشابه هر وقت دو بازیکنی در شرایط سنی بالا و بعد از پایان یک تورنمنت به لیست تیم‌ملی دعوت نمی‌شوند معنی‌ای جز خداحافظی اجباری آنها از تیم ملی ندارد.

 اتفاقی که حتی برای بازیکنان بزرگ و نامدار هم در کمال سکوت وبی‌خبری روی می‌دهد و به همین دلیل است که بسیاری از ستاره‌های فوتبال ایران تاریخ خداحافظی ندارند. آن‌ها بدون زمان و مکان از فوتبال رفته‌اند. احسان حاج‌صفی می‌توانست با 17 بازی دیگر به رکورد علی دایی برسد اما به نظر می‌رسد که باید با او با 132 بازی ملی به عنوان سومین رکورددار تیم‌ملی خداحافظی کرد و ایران برنده‌ترین بازیکن خود را از دست داد.

 حاج‌صفی با تیم‌ملی 89 بار پیروزی را تجربه کرد و این آمار او را به برنده‌ترین بازیکن تیم ملی تبدیل کرده بود. کاپیتان تاثیرگذاری که ردپای خودش هم در بعضی از این پیروزی‌ها دیده می‌شود.

کریم انصاری‌فرد هم که رکوردها و آمار و تاثیرش در تیم‌ملی کمتر از حاج‌صفی بود یک وزنه روحی و فنی خوب برای تیم‌ملی محسوب می‌شد. او هرگز آنطور که در اوایل حضورش در تیم ملی گفته می‌شد علی دایی ایران نشد اما در حد و اندازه خودش توانست موثر باشد. به خصوص در جام‌ملت‌هایی که گذشت بازیکنان زیادی از نقش روحی و روانی او در تیم صحبت کردند و هر جا هم که فرصت کرد توانست بیش از خیلی از همتایان پرسروصدایش مثمرثمر باشد.

 او با گلی که به فلسطین زد هم سریع‌ترین گل جام را به ثمررساند و هم خود را به بازیکنی تبدیل کرد که در سه جام ملت‌های پی در پی برای ایران گل‌زده است.

4326