واکنش فیفا و دولت ترکیه به کتک کاری عجیب بازی ترابزون اسپور و فنرباغچه

واکنش فیفا و دولت ترکیه به کتک کاری عجیب بازی ترابزون اسپور و فنرباغچه

پایگاه خبری فوتبالی - تصاویر تاسف بار درگیری میان بازیکنان فنرباغچه با برخی بازیکنان افرادی ترابزون اسپور در پایان بازی دو تیم، دنیا را تکان داد.

به گزارش فوتبالی، خوشحالی پیروزی فنرباغچه به عنوان تیم میزبان باعث خشم هواداران ترابزون شد که برخی از آنها برای خشونت علیه بازیکنان حریف، وارد زمین شدند تا کتک کاری عجیبی شکل بگیرد. 

البته بازیکنان فنرباغچه نیز پاسخ این حملات را دادند و بتشوایی، اوسایی و اوسترولده برخی از بازیکنانی بودند که در دفاع از خودشان، هواداران ترابزون را کتک زدند.  هواداران ترابزون همچنین با یک میله به مرت مولدور حمله ور شدند  که این بازیکن خوش شانس بود که در آخرین لحظات، فرار کرد و مانع از یک تراژدی بزرگ شد. فرد بازیکن سابق منچستریونایتد نیز با هواداران کتک کاری کرد. در نهایت ماموران امنیتی مداخله کردند و بازیکنان فنرباغچه را به رختکن بردند.

صبح امروز هواداران فنرباغچه به فرودگاه استانبول رسیدند که چند صد هوادار این تیم با شعار و آتش بازی منتظرشان بودند گویی که آنها از یک جنگ واقعی برگشته باشند. 

فدراسیون فوتبال ترکیه بیانیه ای را در مورد این اتفاقات منتشر کرد:"با ناظران خود در ارتباط هستیم تا در مورد اتفاقات در  حین و بعد از بازی ترابزون اسپور و فنرباغچه تحقیق کنیم. فوتبال بازی دوستی، صلح و برادری است و چنین اتفاقاتی هرگز قابل قبول نیست. باید با برخورد قاطعانه و تنبیه مقصران، جلوی تکرار این اتفاقات را بگیریم." وزیر کشور ترکیه نیز گفت که خشونت در زمین های فوتبال قابل پذیرش نیست.  فیفا نیز در بیانیه ای اتفاقات این بازی را غیرقابل قبول دانسته است. 

بازیکنان حاضر در درگیری ممکن است که پنج تا ده جلسه محروم شوند هر چند که احتمالا آنها به حق دفاع مشروع خودشان اشاره خواهند داشت. 

این اولین اتفاق عجیب فوتبال ترکیه در این فصل نبوده چرا که حمله مدیر باشگاه آنکاراگوجو به یک داور نیز به شدت جنجال ساز شده بود. 

4125