بازگشت نورافکن به تیم ملی پس از گذشت یک سال و چند ماه

بازگشت نورافکن به تیم ملی پس از گذشت یک سال و چند ماه

پایگاه خبری فوتبالی- مدافع باشگاه سپاهان پس از مدت‌ها دوری از تیم ملی، بار دیگر با نظر قلعه‌نویی به جمع یوزها دعوت شد.

به گزارش فوتبالی، نورافکن نخستین بار در سال 2018 توسط کی‌روش به تیم ملی دعوت شد، اما به دلیل ترافیک بالای خط دفاعی، چندان فرصت بازی پیدا نکرد.

او بعدها در دوران مربیگری ویلموتس و اسکوچیچ هم به تیم ملی راه پیدا کرد و در زمان اسکوچیچ به یکی از مهره‌های ثابت تیم ملی تبدیل شد. سرمربی کروات اعتقاد بسیار زیادی به این بازیکن داشت، تاحدی که او را به میلاد محمدی و احسان حاج‌صفی ترجیح می‌داد و پست دفاع چپ را کاملا در اختیار نورافکن قرار داده بود.

اما با برکناری اسکوچیچ و بازگشت کی‌روش، ورق کاملا برگشت و نورافکن دیگر به تیم ملی دعوت نشد. البته او در دیدارهای دوستانه پیش از جام جهانی 2022، همچنان در ترکیب تیم ملی حضور داشت و حتی در آخرین بازی دوستانه ایران پیش از شروع جهانی به میدان رفت. آن بازی که در تاریخ 19 آبان 1401 مقابل نیکاراگوئه در ورزشگاه آزادی برگزار شد، آخرین حضور نورافکن در ترکیب ایران بود و هم اکنون بیش از یک سال است که امید از پیراهن تیم ملی دور مانده است.

از آنجایی که کی‌روش فرصت محدودی برای آماده‌کردن تیم ملی در اختیار داشت، تصمیم گرفت برای جام جهانی 2022 با همان بازیکنانی کار کند که پیشتر هم با او سابقه همکاری داشتند و در نتیجه با تصمیمی سخت‌گیرانه، نورافکن را از لیست تیم ملی خط زد.

با روی کار آمدن قلعه‌نویی، نورافکن می‌توانست بار دیگر در لیست تیم ملی حضور داشته باشد، اما بدشانسی‌های این بازیکن تمامی نداشت و این بار یک مصدومیت طولانی‌مدت، کار دست ستاره سپاهان داد تا جام ملت‌های 2023 را هم از دست بدهد و همچنان در حسرت بازگشت به تیم ملی بماند.

هم اکنون، لیست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی از سوی قلعه‌نویی مشخص شده و در این فهرست نام امید نورافکن هم به چشم می‌خورد. قلعه‌نویی که بازی‌های لیگ برتر را زیر نظر دارد، با دعوت کردن از نورافکن نشان داده به این بازیکن اعتقاد زیادی دارد و می‌خواهد برای مقدماتی جام جهانی روی او حساب باز کند.

بدین ترتیب، نور افکن پس از گذشت یک سال و اندی ماه بار دیگر به جمع یوزها فراخوانده شده و باید دید آیا در ترکیب ابتدایی ایران مقابل ترکمنستان حضور خواهد داشت یا خیر.

7474