واکنشی برای حفظ پیروزی؛ بیرانوند از برد پرسپولیس محافظت کرد (عکس)

واکنشی برای حفظ پیروزی؛ بیرانوند از برد پرسپولیس محافظت کرد (عکس)

پایگاه خبری فوتبالی – واکنش دیدنی علی بیرو در اوایل نیمه دوم، دروازه پرسپولیس را مقابل پیکان بسته نگه داشت.

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس در یکی از بازی‌های هفته بیست و یکم لیگ برتر دقایقی پیش با نتیجه دو بر صفر پیکان را شکست داد. این آخرین بازی دو تیم در سال 1402 بود. پرسپولیس با این پیروزی 43 امتیازی شد و با یک بازی بیشتر هم‌امتیاز با استقلال و با تفاضل کمتر نسبت به استقلال در رده دوم باقی ماند.

پرسپولیس در شرایطی توانست به این پیروزی مهم برسد که برای زدن گل اولش به دردسر افتاده بود. اما در دقیقه 38 و در پی خطا داخل محوطه جریمه پیکان، پرسپولیس صاحب پنالتی شد و محمد حسین کنعانی زادگان توانست گل اول تیمش را بزند. بعد از این گل پیکان کمی از لاک دفاعی خارج شد. به این ترتیب هم پیکان صاحب موقعیت‌ گلزنی می‌شد و هم پرسپولیس می‌توانست فضای بیشتری برای حملاتش داشته باشد. پرسپولیس در دقیقه 53 باز هم توسط کنعانی زادگان و این بار با ضربه سر به گل دوم رسید. با این اتفاق پیکان دیگر بازی دفاعی را کنار گذاشت تا شاید بتواند به دروازه پرسپولیس نزدیک شود.

در دقیقه 63 پیکان بهترین موقعیت را برای زدن گل مساوی به دست آورد. سامان نریمان جهان کرنر را روی دروازه پرسپولیس ارسال کرد. امیر حسین صدقی یک ضربه سر زد که توپ در تیر دو زیر پای محمد آژیر افتاد. او هم یک ضربه به سمت دروازه زد. به نظر می‌رسید توپ در حال وارد شدن به دروازه است اما علیرضا بیرانوند با یک واکنش بسیار سریع توپ را با دست راست از روی خط دروازه برگرداند و در نهایت عبدالکریم حسن تکل زد و اجازه نداد توپ برگشتی توسط آژیر وارد دروازه شود

بعد از این واکنش زیبا و شجاعانه بیرانوند بود که این تصور به وجود آمد که دروازه پرسپولیس امروز بازشدنی نیست. شاید اگر آن توپ گل می‌شد پیکانی‌ها با اعتماد به نفس بیشتری برای زدن گل دوم حمله می‌کردند. اما واکنش خوب بیرانوند چنین اجازه‌ای به شاگردان رضا عنایتی نداد.

در ادامه مسابقه هم این پرسپولیس بود که حمله می‌کرد و پیکان توان ضد حمله نداشت. پرسپولیس در نهایت با همان دو گل بازی را برد. اما یکی از اتفاقات مسابقه که قطعا در ذهن هواداران این تیم مانده است همان سیو دیدنی بیرانوند است.

1359