اسبقیان: استقلال و پرسپولیس از سرمایه‌های ورزش کشور هستند/ مقدمات واگذاری فراهم شده است

اسبقیان: استقلال و پرسپولیس از سرمایه‌های ورزش کشور هستند/ مقدمات واگذاری فراهم شده است

پایگاه خبری فوتبالی- معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان این وعده را داد که مشکلی برای صدور مجوز حرفه‌ای دو باشگاه پرطرفدار پایتخت وجود ندارد.

به گزارش فوتبالی، سیدمحمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، در نشست خبری که پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در محل این وزارتخانه برگزار شد، در مورد واگذاری پرسپولیس و استقلال و بحث مالکیت آنها اظهار داشت: این دو باشگاه از سرمایه‌های ورزش کشور هستند که میلیون‌ها نفر از آنها حمایت می‌کنند. این دو تیم ظرفیت‌های بزرگی برای کار تجاری دارند. برخلاف دوره‌های قبل و دولت‌های قبل، در این دولت حل مشکل آنها در دستور کار بوده و دولت اراده کرده است. بخشی از سهام آنها از طریق بورس به مردم واگذار شد و این واقعی بود. دولت از همان ظرفیت‌های قانونی برای حل مشکلات آنها استفاده کرده است. ظرفیت قانونی برای واگذاری آنها فراهم شد که یکی از آنها به یکی از صندوق‌های رفاه واگذار شود که مورد قبول واقع نشد. دولت این مجوز را داده که این دو باشگاه به دو بانک غیردولتی واگذار شوند. مقدمات آن فراهم شده است و بر همین اساس اقدامات لازم انجام می‌شود.

اسبقیان راجع به توسعه زیرساخت‌ها از جمله ورزشگاه آزادی تأکید کرد: نواقص این مجموعه با مدیریت جدید برطرف می‌شود و مشکلی در این باره نداریم. ما در مجموع بیش از سه هزار پروژه را شناسایی کرده‌ایم. اعتباری که برای این پروژه‌ها لازم است، 39 همت برآورد شده. قرار است پروژه‌های بالای 70 درصد در اولویت قرار بگیرند و سایر پروژه‌ها را نیز بنیاد مسکن و همچنین سازمان نوسازی مدارس عهده‌دار می‌شوند. تا پایان پروژه‌های نیمه‌تمام هیچ پروژه جدیدی در کشور شروع نخواهد شد. این پروژه‌ها مشکلات عدیده‌ای را متوجه حوزه ورزش کشور کرده است.

سخنگوی وزارت ورزش و جوانان درباره اینکه بحث مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا 11 فروردین 1402 به نتیجه می‌رسد یا نه، یادآور شد: ما ناظر باشگاه‌ها هستیم و شأن وزارت باشگاهداری نیست، اما اینکه تا آن تاریخ که گفتید، تعیین تکلیف می‌شود یا نه، باید بگویم که کار به طور جدی در حال انجام است. قطعاً خبر واگذاری در موعد مقرر اعلام می‌شود. کار پله پله جلو می‌رود. پیام این جلسات این است که وزارت ورزش به طور جدی با همکاری فدراسیون فوتبال کار را دنبال می‌کند و مشکلی پیرامون صدور مجوز آنها نخواهد بود.

7474