غیبت‌ محسوس طارمی در دیدارهای اخیر پورتو/ کونسیسائو تیمش را به نبود مهدی عادت می‌دهد؟

غیبت‌ محسوس طارمی در دیدارهای اخیر پورتو/ کونسیسائو تیمش را به نبود مهدی عادت می‌دهد؟

پایگاه خبری فوتبالی- لژیونر ایرانی تیم پورتو از 13 دیدار اخیر این تیم، فقط در 3 بازی فرصت حضور پیدا کرده است.

به گزارش فوتبالی، در فصول گذشته لیگ برتر پرتغال، به حضور طارمی در لیست بهترین گلزنان لیگ عادت کرده بودیم و حالا غیبت این بازیکن در جدول گلزنان بدجوری توی ذوق می‌زند.

طارمی در فصل 2022/23، موفق شد در 33 دیداری که برای پورتو به میدان رفته بود، جمعا 22 گل به ثمر برساند تا ضمن ثبت آماری خارق‌العاده، عنوان آقای گلی لیگ پرتغال را به خود اختصاص دهد.

اما در فصل جاری، نام لژیونر ایرانی حتی بین 10 گلزن برتر لیگ هم دیده نمی‌شود تا همه به این نتیجه برسند که ماجراجویی‌های طارمی با پیراهن اژدها به خط پایان رسیده است.

طارمی که زمانی پای ثابت ترکیب پورتو بود و تقریبا در تمامی دیدارهای این تیم به میدان می‌رفت، هم اکنون نیمکت‌نشین مهاجمان دیگر شده و در برخی بازی‌ها حتی در لیست اولیه تیم هم قرار ندارد.

دلایل افت محسوس طارمی در این فصل می‌تواند مصدومیت چندهفته‌ای و یا غیبت در تمرینات باشگاه پرتغالی به دلیل حضور در جام ملت‌های آسیا باشد، اما قطعا نمی‌توان پیوستن به اینتر را در این ماجرا بی‌تاثیر دانست و از زمانی که انتقال طارمی به لیگ ایتالیا نهایی شد، سرمربی پورتو تصمیم گرفت کمتر از این بازیکن ایرانی در ترکیب تیمش استفاده کند.

البته سرجیو کونسیسائو در یکی از نشست خبری‌های خود از طارمی دفاع کرده  و از هواداران پورتو خواسته بود به تصمیم ستاره ایرانی احترام بگذارند، اما او به این نکته هم اشاره کرده بود که وقتش رسیده تیمش را آرام آرام به نبودن طارمی عادت بدهد.

به نظر می‌رسد کونسیسائو، این "عادت دادن" را از مدتی قبل آغاز کرده و غیبت‌ طارمی در دیدارهای اخیر پورتو گواه این مسئله است.

در زیر نگاهی به آمار حضور طارمی در دیدارهای این فصل پورتو می‌اندازیم:

لیگ پرتغال

در ۲۶ هفته‌ای که از لیگ برتر پرتغال گذشته طارمی تاکنون ۱۷ بار در لیست پورتو حضور داشته است. ۱۳ بار در ترکیب اولیه و ۳ بار هم به عنوان بازیکن ذخیره وارد میدان شد و یک بار هم تا پایان بازی روی نیمکت حضور داشت. او همچنین در ۹ بازی تعویض و از زمین خارج شد.

طارمی در ۹ دیدار هم در لیست نفرات پورتو حضور نداشت که ۴ دیدار به دلیل حضور در تیم ملی و جام ملت‌های آسیا بود. در ۵ دیدار هم به دلایلی چون مصدومیت یا با صلاحدید «کونسیسائو» جایی در تیم نداشت.

طارمی در ۱۷ باری که لیگ پرتغال برای پورتو به میدان رفته است ۳ گل به ثمر رسانده و یک پاس گل داده است. پورتو در این فصل ۴ بار در لیگ پرتغال شکست خورده است که هر ۴ شکست در حضور طارمی بوده و در دیدارهایی که طارمی بازی نکرده پورتو شکست نخورده است.

طارمی همچنین ۳ بار کارت زرد دریافت کرده است که باعث شد یکی از دیدارهایی که طارمی به میدان نرود به دلیل محرومیت باشد. مجموع دقایقی که طارمی در این فصل لیگ برتر پرتغال به میدان رفت ۱۱۹۰ دقیقه بود.

لیگ قهرمانان اروپا

وضعیت طارمی در چمپیونزلیگ کمی بهتر از لیگ پرتغال بود و از ۸ دیداری که پورتو انجام داد در ۷ دیدار به میدان رفت و ۲ گل و ۲ پاس گل ثبت کرد. او دیدار رفت برابر آرسنال در مرحله یک هشتم نهایی را به دلیل مصدومیت از دست داد. او در ۶ دیدار به عنوان بازیکن اصلی در ترکیب حضور داشت در دیدار برگشت برابر آرسنال در مرحله یک هشتم نهایی به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شد و مجموعاً ۵۴۶ دقیقه بازی کرد.

دیدارهای اخیر

طارمی در ۱۳ دیدار اخیر پورتو در تمام رقابت‌ها ۵ دیدار را به دلیل حضور در جام ملت‌های آسیا، ۴ دیدار را به دلیل مصدومیت و یک دیدار را هم به دلایل فنی در لیست پورتو حضور نداشت و تنها ۳ بار فرصت بازی به او رسید تا مجموع این اتفاقات باعث شود او به یکی از بازیکنان غایب پورتو تبدیل شود.

به زودی قرارداد طارمی با پورتو به پایان می‌رسد و او به بازیکن آزاد تبدیل خواهد شد. قرار است او با اینتر قراردادی ۲ ساله به ارزش حدودا ۳ میلیون یورو در هر فصل امضا کند که یک فصل هم قابلیت تمدید دارد.

فوتبالدوستان ایرانی بی‌صبرانه منتظرند ببینند عملکرد ستاره تیم ملی در سری آ ایتالیا به چه صورت خواهد بود.

7474