گزارش روز/ آیا استقلال به قهرمانی نزدیک‌تر است؟

گزارش روز/ آیا استقلال به قهرمانی نزدیک‌تر است؟

پایگاه خبری فوتبالی- با نباختن استقلال در شهرآورد صد و سوم شانس این تیم برای قهرمانی در لیگ بیست‌وسوم بیشتر یافت.

به گزارش فوتبالی، استقلال مدل جواد نکونام که از همان روزهای ابتدایی لیگ بیست و سوم شخصیت یک تیم گل نخور را به خودش گرفت و با بهره بردن از رمز ثبات به دنبال مهمترین هدف خود یعنی برد در هر مسابقه گام برداشت حالا نسبت به همه رقبای خود تا حدودی به جام قهرمانی نزدیک‌تر است و به اصطلاح سرنوشت قهرمان شدن یا نشدنش در دستان خودش قرار دارد. 

شاید دلایل زیر بتواند استدلال‌های قانع‌کننده‌ای برای این جمله که استقلال " نسبت به همه رقبای خود به قهرمانی نزدیک تر است" باشد.

یک- تنها سه بازی در خارج از تهران: استقلال که با احتساب بازی امروز خود مقابل هوادار 10 فینال حساس را تا انتهای لیگ برتر، پیش روی خود می‌بیند تنها سه بار و آن هم برای جدال با تیم های آلومینیوم در اراک، تراکتور در تبریز و نساجی در قائمشهر باید بیرون از تهران به میدان برود و این فرصت بسیار ایده‌آلی برای جواد نکونام و شاگردانش به حساب می‌آید تا نسبت به پرسپولیس که 4 بار و سپاهان که 6 بار باید از شهر خود خارج شوند امتیازات بیشتری را کسب کنند.

دو- قرعه آسان‌تر نسبت به رقبا: استقلال نسبت به پرسپولیس و سپاهان قرعه بهتری دارد و شاگردان نکونام با سه تیم بالانشین جدول یعنی، ملوان، سپاهان و پرسپولیس بازی‌های خود را انجام داده‌اند و این در صورتی است که این سه تیم تاکنون در نیم فصل دوم مقابل هم قرار نگرفته‌اند و این کار را تا حدودی برای آبی‌ها آسان‌تر می‌کند. نکته قابل توجه این است که استقلال هم مقابل پرسپولیس و هم ملوان در بازی‌های رو در رو دست بالاتر را دارد و البته در قیاس با سپاهان هم تفاضل گل بهتری دارد.

سه- تمرکز بیشتر بر روی لیگ برتر: استقلال با شکست 2 بر صفر در برابر مس رفسنجان در مرحله 1/16 نهایی خیلی زود از گردونه رقابت‌ها کنار رفت اما همین حذف شدن می‌تواند برای این تیم مزیت به شمار بیاید. استقلال که نسبت به دو مدعی دیگر قهرمانی در لیگ برتر یعنی پرسپولیس و سپاهان بازیکنان کمتری دارد، با تمرکز بیشتری لیگ بیست‌وسوم را ادامه می‌دهد و می‌داند که 10 بازی حساس را پیش روی خود دارد و به نوعی باید برای بردن حداقل یک جام در پایان فصل تمام توانش را برای بازی‌های باقی مانده بگذارد.

چهار- استراتژی درست برای هر مسابقه: استقلال تحت هدایت نکونام یکی از حسن‌های بسیار خوبی که در این فصل دارد این است که با استراتژی متفاوتی نسبت به هر بازی پای به میدان می‌گذارد و شاید یکی از مهمترین دلایلی که این تیم 13 هفته از 20 هفته لیگ بیستوسوم را صدرنشین بوده همین موضوع است؛ این تیم می‌داند از هر مسابقه و حریف مقابلش چه می‌خواهد. در هر مسابقه با چه آرایشی به میدان برود و تمرکزش بر فاز دفاعی باشد یا فاز هجومی! 

پنج- ابتکار عمل برای قهرمانی: استقلال هم‌اکنون با 43 امتیاز صدرنشین لیگ بیست‌وسوم است و با تیم دوم یعنی پرسپولیس 3 امتیاز فاصله دارد و البته احتمال اینکه پرسپولیس در بازی‌های پیش روی خودش با تیم‌های سپاهان و ملوان امتیاز از دست بدهد وجود دارد و به همین خاطر می‌توان گفت آبی‌ها برای قهرمان شدن همه چیز را در دستان خودشان می‌بینند. 

گزارش از جواد حامدنیا/ پایگاه خبری فوتبالی

9098