ادعای جالب جلالی: در فوتبال ایران کیفیت مهم نیست!

ادعای جالب جلالی: در فوتبال ایران کیفیت مهم نیست!

پایگاه خبری فوتبالی - مجید جلالی می‌گوید نتیجه‌گرایی صرف در فوتبال ایران باعث‌ دوری از کیفیت لازمه شده است.

به گزارش فوتبالی، مجید جلالی به صورت همزمان رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال و مدیر توسعه و پیشرفت فوتبال کشور هم هست. در همین راستا خبرگزاری تسنیم گفت‌وگویی با این چهره داشته که جلالی در صحبت‌های خود گفته که کیفیت فنی دربی پایتخت پایین بوده است.

جلالی می‌گوید دلیل این موضوع کاملا مشخص است و وقتی افکار عمومی در فوتبال ایران فقط به نتیجه اهمیت می‌دهند و به کیفیت کاری ندارند، نتیجه کار هم چنین می‌شود و نباید خرده‌ای گرفت. پیشکسوت فوتبال ایران همچنین اظهار نظری از فن‌خال را نقل می‌کند که در هلند این افتخار است که با فوتبال زیبا نتیجه بگیری و این در حالی است که فوتبال ایران فقط به نتیجه اهمیت می‌دهد.

جلالی در پاسخ به دلیل پایین بودن کیفیت دربی چنین توضیح داد: «دلیل این اتفاق خیلی روشن است؛ وقتی افکار عمومی صرفاً به نتیجه اهمیت می‌دهد و مجموعه‌ای از رسانه‌ها که می‌توانند افکار عمومی را جهت‌دهی کنند به نتیجه اهمیت می‌دهند، همین اتفاق می‌افتد. اینها وقتی یک تیمی می‌بازد یا می‌برد، به کیفیت کاری ندارند و فقط به نتیجه اهمیت می‌دهند. با این اوصاف فکر می‌کنید نتیجه تفکری که از آن صحبت کردم چه می‌شود؟»

وی ادامه داد: «تمام عوامل فوتبال و کسانی که در ساخت این نتیجه مسئولیت دارند در راستای همین تفکر عمل می‌کنند و تمام تلاش‌شان این است که نتیجه بگیرند. یادم هست در کلاسی حضور داشتم و لوئیس فن‌خال می‌گفت ما زمانی در هلند به خودمان افتخار می‌کنیم که بتوانیم هم زیبا بازی کنیم و هم پیروز شویم. در ایران اما افتخار این است که چه تیمی می‌برد، نه تیمی که باکیفیت بازی می‌کند. وقتی که این یک اعتقاد و باور می‌شود و همه هم در همین مسیر حرکت می‌کنند، نباید کسی را محکوم کنیم.»

1997