عنایتی: با یکی از مدعیان اصلی قهرمانی بازی داریم/ امتیازات زیادی را به خاطر داوری از دادیم

عنایتی: با یکی از مدعیان اصلی قهرمانی بازی داریم/ امتیازات زیادی را به خاطر داوری از دادیم

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی پیکان گفت: با یکی از مدعیان اصلی قهرمانی بازی داریم و باید در تمام طول بازی تمرکز داشته باشیم.

به گزارش فوتبالی، رضا عنایتی در نشست خبری پیش از دیدار پیکان مقابل پرسپولیس اظهار داشت: دیدار با پرسپولیس بازی فوق‌العاده سختی است. با یکی از مدعیان اصلی قهرمانی بازی داریم و باید در تمام طول بازی تمرکز داشته باشیم. امیدوارم در فرصت کمی که بعد از بازی با ملوان داشتیم، بچه‌های ما به لحاظ ذهنی آماده باشند تا فردا به آنچه که در زمین می‌خواهیم برسیم.

سرمربی پیکان افزود: باید تشکر ویژه‌ای از بازیکنانم داشته باشم، چون تمام توان‌شان را در 2 بازی گذشته گذاشتند و ما توانستیم به نتیجه دلخواه و چیزی که لیاقت داشته‌ایم، برسیم و فردا هم بتوانیم با تمرکز و شرایط خوب بازی کنیم. پرسپولیس یک تیم کاملا باتجربه با بازیکنان خوب است و اشتباه کردن جلوی این تیم بزرگ می‌تواند تاوان سختی برای ما داشته باشد. در طول 90 دقیقه باید تمرکز داشته باشیم تا به چیزی که می‌خواهیم برسیم. همچنین غیر از 2،3 بازیکن مصدوم که داریم همه آماده هستند.

وی در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی در پیکان افتاده که برخلاف نیم‌فصل اول، نتایج خوبی در چند بازی گذشته کسب کرده است؟ گفت: کسانی که بازی‌های پیکان را دنبال می‌کنند، فکر می‌کنم با من هم‌عقیده باشند که در نیم‌فصل اول هم بازی‌های خوبی انجام دادیم اما متاسفانه یک مقدار کم‌تجربگی به ما ضربه زد. ما سعی کردیم چند بازیکن باتجربه جذب کنیم که در شرایط خاص به ما کمک کنند و یک مقدار تجربه تیم ما بالا رفته است. خدا را شکر بچه‌های ما به خودباوری رسیده‌اند که جدای از بحث فوتبال زیبا دنبال نتیجه هم باشند و این اتفاقی است که برای ما در چند هفته گذشته افتاده است. تیم‌ها در جدول کاملا به هم نزدیک هستند و امتیازات خیلی نزدیک است و ما سعی می‌کنیم که در پایان فصل رتبه خوبی داشته باشیم. این می‌طلبد که با تمام تمرکز کار کنیم تا اتفاق خوبی بیفتد.

سرمربی تیم فوتبال پیکان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه استراتژی‌اش چه خواهد بود که ذهن برنده بودن را در بین بازیکنان‌اش حفظ کند؟ خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم بازیکنان ما به لحاظ ذهنی هر اتفاق بدی که می‌تواند برای‌شان بیفتد تا قبل از این بازی‌ها افتاده بود. من پیش از این گفتم فشار بعضی‌ وقت‌ها چیز بدی نیست و می‌تواند مثبت باشد و تیم را رو به جلو ببرد. بازیکنان ما این احساس را کردند که اگر شرایط را ساده بگیرند، شاید به مشکلی بزرگ بخورند. این تیم امانت دست ما است که یک سابقه طولانی و بزرگی دارد. میراثی از گذشته به ما رسیده است و کارکنان ایران خودرو چشم به ما دارند که نتایج خوبی بگیریم. شاید تماشاگر زیادی نداشته باشیم اما ما از کارکنان و اعضای باشگاه انرژی مثبت می‌گیریم و از مدیران کارخانه و باشگاه تشکر می‌کنیم و امیدواریم که در پایان فصل یک رتبه در خور شأن این عزیزان که در ایران خودرو کار می‌کنند، بگیریم تا آنها را خوشحال کنیم.

عنایتی در واکنش به این موضوع که استراژی‌اش مقابل پرسپولیس نباختن است یا نیم‌نگاهی هم به برد دارد، عنوان کرد: فوتبال جذابیت خاصی دارد که نمی‌توانید نتیجه را پیش‌بینی کنید. ما نگاه‌مان رو به‌ جلو است و با توجه به پیشرفتی که بازیکنان‌مان دارند، تفکرات خودمان را داریم و سعی می‌کنیم مالکانه بازی کنیم و تاکتیک‌مان را به حریف دیکته کنیم. می‌دانیم که پرسپولیس چه تیم باهوشی است و مقابل هواداراش بازی می‌کند، البته اگر اوسمار بعد از بازی به ما طعنه نزند که چرا از تیم من تعریف کردی. باید در طول کل بازی تمرکز داشته باشیم و با توجه به تلفیق تجربه و جوانی در تیم‌مان به نتیجه دلخواه برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که مقابل پرسپولیس هم همانند بازی با سپاهان از بازیکن 17 ساله استفاده می‌کند؟ گفت: ما تیم‌مان خیلی جوان است اما چون تبلیغات روی پیکان زیاد نیست، این موضوع چندان دیده نمی‌شوند. شما می‌دانید که وقتی به یک جوان بازی می‌دهید باید حواس‌تان به همه مسائل باشد. ما سعی می‌کنیم زمانی که به جایگاه خوبی در جدول رسیدیم، بازیکنان جوان بیشتری را معرفی کنیم و دنبال فرصت هستیم که از آنها استفاده کنیم. پیکان سالیان سال است که بازیکنان بزرگ و با استعدادی تحویل فوتبال کشور می‌دهد و ما هم سعی می‌کنیم این رویه را ادامه دهیم و استعدادهای زیادی معرفی کنیم.

سرمربی پیکان درباره اینکه نگران داوری نیست، گفت: ما نمی‌خواهیم به داوری ورود کنیم. ما خیلی از امتیازات را به خاطر شرایط داوری از دست دادیم. جایگاه تیم‌مان نباید اینجای جدول باشد و امتیازات بیشتری باید داشته باشیم. داوران باید تمرکز بیشتری داشته باشند. هواداران تیم‌های پرطرفدار شاید روی هر سوتی عکس‌العمل نشان دهند. ما خواسته‌مان این است که حق اجرا شود و هیچ تیمی ضربه نخورد. من بیشتر از این صحبتی نمی‌کنم، چون ممکن است حساسیت به وجود بیاورد.

وی در واکنش به این موضوع که بعد از تنش‌هایی که بین نیمکت‌های دو تیم پیکان و ملوان در بازی گذشته‌ صورت گرفت، سرمربیان دو تیم روز بعد با هم ملاقات کردند و تنش‌ها کاهش پیدا کرد، خاطرنشان کرد: ما چه بسا نسبت به شرایط بازی واکنش‌هایی کنار زمین داشته باشیم اما وقتی فوتبال تمام می‌شود، همه با هم دوست هستیم و مسائل ادامه پیدا نمی‌کند. تارتار گفت که روز سیاه فوتبال بوده است. برای همه ما مربیان روزهای سیاه و سفید وجود داشته است. اگر تنشی ایجاد شده بود ،من عذرخواهی می‌کنم و دوست ندارم با همکاران و هم‌بازی‌های سابقم تنشی داشته باشم. فکر می‌کنم چیز خاصی نبود. اتفاقات در فوتبال طبیعی است اما ادامه دادن آن شرایط را سخت می‌کند و ما اصلا دنبال این نیستیم که حاشیه درست کنیم و به همه احترام می‌گذاریم.

1999