5 سرمربی روی نیمکت فولاد در یک سال

5 سرمربی روی نیمکت فولاد در یک سال

پایگاه خبری فوتبالی- تیم فولاد خوزستان در یک سال اخیر تغییرات متعددی روی نیمکت خود داشته‌ است.

به گزارش فوتبالی، تیم فوتبال فولاد خوزستان در یک سال اخیر وضعیت عجیبی داشته و اتفاقات رخ داده در این باشگاه ریشه‌دار خوزستان، بارها باعث خشم هواداران شده است. در یک سال اخیر این تیم، پنج سرمربی را به خود دیده است و حضور این مربیان روی نیمکت فولاد، به غیر از هزینه‌های گزاف، هیچ خروجی مثبتی برای این تیم نداشته است.

فولاد با هدایت جواد نکونام در فصل گذشته رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی گرفت اما فصل قبل اقدام عجیب این مربی در آستانه بازی حساس با الهلال عربستان، موجب ناراحتی و حتی خشم هواداران فولاد شد. مردان دیار کارون توانستند با شکست الفیصلی عربستان در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تاریخ‌سازی کنند و برای اولین بار به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یابند. اما بعد از این بازی نکونام در نشست خبری گفت برای بازی بعد دیگر روی نیمکت فولاد نیستم. نکونام با این جمله رسما استعفا داد تا فضای اردوی فولاد با استعفای وی در آستانه بازی با الهلال وارد شرایط عجیبی شود.

فولاد پیش از اعزام به لیگ قهرمانان، در لیگ برتر شرایط خوبی قرار نداشت و با ۳ شکست متوالی راهی این رقابت‌ها شد. در این بین مدیران باشگاه برای ادامه همکاری با نکونام جلسه‌ای را برگزار کردند که خروجی خاصی نداشت و همین موضوع سبب دلخوری سرمربی وقت این تیم شد. در ادامه نیز یکی از رسانه‌ها در خبری اعلام کرد بعد از پیروزی فولاد برابر الفیصلی، نکونام فرصت را غنیمت شمرده و پیشنهادات عجیبی را به مدیرعامل کارخانه فولاد داده که البته مورد موافقت قرار نگرفته است تا در نهایت نکونام و فولاد به پایان راه برسند.

در دیدار حساس فولاد با الهلال، هدایت این تیم برعهده حمیدرضا رجبی دستیار نکونام بود که در پایان خوزستانی‌ها هرچند نمایش قابل قبولی داشتند، اما مغلوب پرافتخارترین تیم آسیا شده و از گردونه این رقابت‌ها کنار رفتند. بعد از این دیدار نیز رجبی از هدایت فولاد استعفا داد تا مدیران باشگاه به دنبال سرمربی جدیدی باشند.

بعد از ۵ روز، علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی شد که واکنش منفی هواداران را به همراه داشت و آنها بارها در دیدارهای خانگی فولاد علیه منصوریان موضع گرفتند. مردان کارون در نهایت در پایان لیگ بیست و سوم با این مربی با ۴۰ امتیاز در رده هفتم جدول قرار گرفتند. در شرایطی که هواداران امیدوار بودند برای فصل جدید باشگاه سرمربی جدیدی را انتخاب کند اما فولادی‌ها تصمیم گرفتند با منصوریان وارد لیگ بیست و سوم شوند که بازهم با مخالفت علاقه‌مندان به این تیم همراه شد.

فولادی‌ها فصل را با علیرضا منصوریان آغاز کردند اما اوضاع با سرمربی سابق استقلال و تراکتور چندان بر وفق مراد آنها پیش نرفت. خوزستانی‌ها با منصوریان بدترین نتایج خود را در شروع رقابت‌های لیگ برتر گرفتند و همین موضوع باعث خشم هواداران این تیم شد و به دنبال اعتراض گسترده آنها و شکست برابر ملوان بندرانزلی در هفته چهارم، منصوریان از هدایت فولاد برکنار شد.

این باشگاه در شرایطی سرمربی خود را اخراج کرد که آنها باید به مصاف پرسپولیس تهران می‌رفتند از همین رو مدیران فولاد اولی گلادیسون مربی بدنساز این تیم را به صورت موقت به عنوان سرمربی این تیم برگزیدند تا در بازی با قرمزها روی نیمکت این تیم قرار گیرد.

در نهایت بعد از کش و قوس‌های فراوان، ایگاسنیو مارتینز سرمربی ۵۹ ساله اسپانیایی که سابقه حضور در الچه، لوانته و آلمریا را در کارنامه خود دارد به صورت رسمی سرمربی فولادی‌ها شد. فولاد با مارتینز نیز عملکرد سینوسی داشت و در زمان حضور این مربی، خوزستانی‌ها موفق به کسب ۴ برد و ۳ مساوی شدند و در ۴ دیدار نیز شکست خوردند. در نهایت شکست در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی برابر چادرملو اردکان آن هم در خانه سبب شد تا هواداران این تیم خواستار اخراج این مربی اسپانیایی شوند. در نهایت بعد از توافق بین طرفین این مربی بعد از ۵ ماه حضور در خوزستان از این تیم جدا شد.

باشگاه با توجه به فرصت پیش‌رو، مذاکرات خود را برای انتخاب سرمربی جدید در پیش گرفت که با توجه به گزینه‌های مطرح شده این موضوع باز هم با واکنش هواداران همراه شد و در نهایت آنها تصمیم گرفتند تا با احمد آل‌نعمه مربی این تیم به کار خود در ادامه رقابت‌های لیگ بیست و سوم ادامه دهند تا بدین ترتیب بازیکن سابق فولاد پنجمین سرمربی فولادمردان در یک سال اخیر لقب بگیرد. رفت و آمد این همه مربی روی نیمکت تیم ریشه‌دار فوتبال ایران که سابقه قهرمانی در تمام جام‌های داخلی را دارد، موضوع عجیبی است که در یک سال اخیر به این تیم آسیب زده است.

این رفت و آمدها در شرایطی رخ داده که خوزستان را می‌توان به نوعی مهد فوتبال ایران قلمداد کرد. سرزمینی که بازیکنان و مربیان بزرگی را به فوتبال ایران معرفی کرده، اما به‌نظر می‌رسد فولاد که اکنون شرایط خوبی ندارد برای رسیدن به دوران با شکوه خود باید در زمینه‌های مختلف با تغییرات مواجه شود.

1999