اشتباه بخش رسانه‌ای باشگاه پرسپولیس؛ بیرانوند در دربی‌ها هفت کلین‌شیت دارد نه هشت تا!

اشتباه بخش رسانه‌ای باشگاه پرسپولیس؛ بیرانوند در دربی‌ها هفت کلین‌شیت دارد نه هشت تا!

پایگاه خبری فوتبالی- بسته نگه داشتن دروازه برابر استقلال؛ این، گویا عادی‌ترین کار برای علیرضا بیرانوند است. 

به گزارش فوتبالی، آمار می‌گوید او برابر هیچ تیمی در تاریخ لیگ برتر به اندازه استقلال، کلین‌شیت ندارد. اما تعداد بازیهای او بدون گل خورده با پیراهن پرسپولیس، برخلاف آنچه کانال رسمی این باشگاه و در واقع بخش رسانه ای پرسپولیس اعلام کرده، 8 تا نیست بلکه 7تاست.

  علیرضا بیرانوند در دربی 103 موفق به ثبت کلین‌شیت شد. حالا او از لیگ شانزدهم که پرسپولیسی شده، حداقل در یکی از بازیهای لیگ برابر استقلال، دروازه‌اش را بسته نگه داشته است؛ بازی رفت لیگ‌های 16، 17 و 19 به علاوه بازی برگشت لیگ‌های 22 و 23 و هر دو بازی رفت و برگشت لیگ 18. این یعنی او تا به حال 7 کلین‌شیت در تاریخ دربی دارد. 

حالا معلوم نیست کلین‌شیت هشتم چطور در آمار کانال رسمی باشگاه درج شده است؟ احتمالا این بسته نگه داشتن دروازه مربوط است به بازی سوپرجام که برگزارنشده و سه بر صفر به سود پرسپولیس اعلام شد.

اگر کانال باشگاه، آن بازی را به عنوان کلین‌شیت در آمار بیرانوند ثبت کرده، بهتر است گلزنان بازی را هم جهت درج در تاریخ اعلام کند. یا اگر دلیل این آمار اشتباه، رسیدن او به صدر جدول کلین‌شیت بین دروازه‌بان‌های پرسپولیس در تاریخ دربی است که این اتفاق با بسته نگه داشتن دروازه در بازی برگشت لیگ 22 برای ششمین بار، افتاده است. در کل وقتی یک بازی انجام نشده و با حکم انضباطی یا استیناف و دادگاه کاس سه بر صفر شده از آن به عنوان آمارهای شخصی بازیکنان استفاده نمی‌شود و فقط یک برد با سه گل به حساب تیم برنده محسوب می‌شود.

بیرانوند تا به حال 18 بار برابر استقلال قرار گرفته است شامل 17 بازی در لیگ برتر و یک بازی در جام حذفی. از این تعداد، او در 5 بازی، دروازه‌بان نفت بود و توانست 4 بار کلین‌شیت کند و هرگز هم به استقلال نباخت. در 13 بازی دیگر، او درون دروازه پرسپولیس قرار داشت و توانست 7 بار دروازه‌اش را بسته نگه دارد که همگی در لیگ برتر بود.

در تاریخ دربی، مهدی رحمتی با ثبت 9 کلین‌شیت (در 15 بازی) در صدر جدول قرار دارد. بعد از او، نوبت به احمدرضا عابدزاده با 8 کلین‌شیت (در 13 بازی) می‌رسد شامل 5 بار بسته نگه داشتن دروازه با پیراهن پرسپولیس و 3 مرتبه درون دروازه استقلال و سپس علیرضا بیرانوند با 7 کلین‌شیت روی پله سوم قرار گرفته است.

 بیرانوند، بیشترین کلین‌شیت تاریخ را بین دروازه‌بان‌های پرسپولیس در تاریخ دربی دارد (بالاتر از احمدرضا عابدزاده و وحید قلیچ با 5 کلین‌شیت) ولی برای رسیدن به صدر جدول و عبور از رحمتی، حداقل باید 3 بازی دیگر در دربی حضور داشته باشد و گل نخورد.

4326