فدراسیون اسپانیا، مهاجم لیدز را از تیم ملی انگلیس ربود

فدراسیون اسپانیا، مهاجم لیدز را از تیم ملی انگلیس ربود

پایگاه خبری فوتبالی - ماتئو جوزف قرار است که به شگفتی لیست تیم زیر 21 سال اسپانیا برای بازیهای پیش رو مقابل اسلواکی و بلژیک تبدیل شود.

به گزارش فوتبالی، مهاجم لیدز در رده زیر 20 سال برای انگلیس بازی کرده اما اسپانیایی ها تصمیم گرفتند که او را از مسیر حضور در تیم ملی انگلیس بربایند. جوزف از این به بعد دیگر نمی تواند برای هیچ تیمی به جز اسپانیا بازی کند چرا که بر اساس قوانین فیفا، هر بازیکن فقط حق دارد که یک بار تیم ملی خود را عوض کند و با توجه به این که جوزف پیش از این برای تیم زیر 20 سال انگلیس بازی کرده، دیگر نمی تواند برای تیمی جز اسپانیا بازی کند. 

ماتئو جوزف هر چند که بازیهایی در رده های پایه انگلیس داشته اما همیشه گفته بود که می خواهد برای اسپانیا بازی کند و حالا به نظر می رسد که به رویایش دست پیدا کرده است. او می گوید که به ریشه های خود توجه ویژه ای دارد چرا که اصالتا اهل کانتابریا است. 

جوزف در آکادمی راسینگ رشد کرده و بعد از آن به اسپانیول رفته است. وی بعد از آن به لیدز ملحق شد که در این تیم عملکرد خوبی داشت و در جام حذفی مقابل چلسی دبل کرد تا نگاه ها را به خود جلب کند. 

بازیکن دیگری که تیم ملی اسپانیا ملیتش را تغییر داده، دین هویسن مدافع یوونتوس است. این بازیکن در سال 2005 در آمستردام متولد شده و اصالتی هلندی دارد اما کارهای اداری انجام شده تا در لیست تیم زیر 21 سال اسپانیا قرار بگیرد. او والدینی هلندی دارد اما از پنج سالگی در شهر مالاگا زندگی می کرده و همیشه گفته بود که دوست دارد که برای اسپانیا بازی کند. 

4125