فرصتی که از کف استقلال رفت؛ وقتی گولسیانی و کنعانی نبودند!

فرصتی که از کف استقلال رفت؛ وقتی گولسیانی و کنعانی نبودند!

پایگاه خبری فوتبالی – استقلال نتوانست از غیبت دو مدافع اصلی پرسپولیس در دربی استفاده کند.

به گزارش فوتبالی، ساعتی پیش صد و سومین تقابل دو تیم پرسپولیس و استقلال برگزار شد و با تساوی بدون گل به پایان رسید. این مسابقه، آخرین مسابقه هفته بیستم لیگ برتر بود که با قضاوت وحید کاظمی در ورزشگاه آزادی تهران و با حضور حدود 60 هزار هوادار برگزار شد.

قبل از این مسابقه شرایط دو تیم از نظر امتیازی و موقعیت در جدول بسیار نزدیک به هم بود. اما با اتفاقاتی که در روزهای منتهی به دربی برای پرسپولیس افتاد به نظر می‌رسید استقلالی‌ها فرصت مناسبی برای پیروزی بر رقیب دیرینه خودشان دارند و می‌توانند طلسم چندساله پیروز نشدن در دربی را بشکنند.

در بازی هفته گذشته پرسپولیس مقابل فولاد خوزستان، محمد حسین کنعانی زادگان 4 اخطاره شد و فرصت حضور در دربی را از دست داد. قبل‌تر هم گئورگی گولسیانی دیگر مدافع میانی پرسپولیس مصدوم شده بود و علیرغم امیدواری زیاد هواداران پرسپولیس به حضور دربی، او هم به این مسابقه نرسید.

به این ترتیب اوسمار ویرا سرمربی برزیلی پرسپولیس گزینه‌های زیادی برای استفاده در خط دفاع نداشت. فرشاد فرجی و علی نعمتی تنها مدافعانی بودند که می‌توانستند در قلب دفاع پرسپولیس به جای دو مدافع اصلی بازی کنند. البته وحدت هنانوف هم شانس بازی در این منطقه را داشت. اما در نهایت اوسمار از فرجی و نعمتی استفاده کرد.

واقعیت این است که هواداران پرسپولیس نگران این وضعیت بودند. شاید فرجی چند بار در قلب دفاع پرسپولیس بازی کرده بود اما نعمتی اصلا در پرسپولیس این تجربه را نداشت. به همین دلیل پیش‌بینی می‌شد قلب دفاع پرسپولیس در این مسابقه ناهماهنگ باشد و استقلال بتواند از این موقعیت استفاده کند.

اما در عمل چنین اتفاقی نیفتاد و دو مدافع میانی جدید پرسپولیس نمایش قابل قبولی ارائه دادند. شاید هم استقلالی‌ها نتوانستند فشار زیادی روی این دو نفر بیاورند و آنها را محک بزنند. این دقیقا بر خلاف انتظاری بود که هواداران استقلال از این بازی داشتند. به نظر آنها غیبت گولسیانی و کنعانی بهترین فرصت برای شکست دادن پرسپولیس بود اما استقلال در اتفاقی غیر منتظره نتوانست فشار زیادی را روی دفاع پرسپولیس بیاورد و به این ترتیب بهترین فرصت برای پیروزیِ استقلال در دربی از دست رفت.

1359