آرسنال مرد تا برد/ حذف طارمی و یارانش در ضیافت پنالتی‌ها

آرسنال مرد تا برد/ حذف طارمی و یارانش در ضیافت پنالتی‌ها

پایگاه خبری فوتبالی - آرسنال موفق شد در ضربات پنالتی پورتو را حذف کنند و راهی مرحله یک چهارم نهایی شوند.

به گزارش فوتبالی، در ادامه دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تیم های آرسنال و پورتو در ورزشگاه امارات مقابل هم صف آرایی کردند. دیدار رفت در ورزشگاه دراگائو با حساب یک بر صفر به سود پورتو به پایان رسیده بود و حالا شاگردان میکل آرتتا باید برای صعود به مرحله بعدی، 2 گل می زدند. 

مهدی طارمی از روی نیمکت بازی را آغاز کرد.

در نیمه اول، آرسنال هجومی تر آغاز کرد، اما پورتو رفته رفته توانست بر بازی مسلط شود و مالکیت توپ را از آرسنال بگیرد. اما توپچی ها در دقیقه 42 توانستند با ضربه زیبای لئاندرو تروسارد به گل اول برسند و بازی را در مجموع برابر کنند. 

در نیمه دوم، آرسنال تیم بهتر میدان بود، اما نتوانستند راهی به دروازه کاستا پیدا کنند. در دقیقه 88 نیز مهدی طارمی به جای اوانیلسون وارد میدان شد، اما بازی در وقت های قانونی با حساب 1-0 به سود آرسنال به پایان رسید تا به وقت های اضافی کشیده شود.

در 30 دقیقه وقت های اضافی، گلی به ثمر نرسید تا ضربات پنالتی مشخص کننده تیم صعود کننده باشد که در پنالتی ها، آرسنال با حساب چهار بر دو به پیروزی رسید تا بعد از مدت طولانی، دوباره رنگ یک چهارم نهایی را ببیند.

برای آرسنال، اودگارد، کای هاورتز، بوکایو ساکا، دکلان رایس پنالتی زدند و برای پورتو، په په و گروجیچ، پنالتی های خود را گل کردند، اما وندل و گالنو تسلیم رایا شدند.

4416